۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰
منطقه ویژه ماهشهر توسعه می‌یابد/ فعالیت ۲۴ طرح فعال در ماهشهر
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی:

منطقه ویژه ماهشهر توسعه می‌یابد/ فعالیت ۲۴ طرح فعال در ماهشهر

ماهشهر- مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: با توجه به محدودیت های زمین در پتروشیمی ماهشهر، به دنبال توسعه این منطقه هستیم.

به گزارش خبرنگار تحلیل بازار، سید امید شهیدی نیا پیش از ظهر سه شنبه در بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از پتروشیمی کارون اظهار کرد: افتتاح و رو نمایی از ۱۰ طرح دانش بنیان در حوزه تولید کاتالیست نمادی از رفع وابستگی خارجی و تکیه بر توانمندی داخلی است که بخشی از نیاز پتروشیمی را در حوزه فناورانه تامین خواهد کرد و باید بابت این موفقیت ها به تمامی دست اندرکاران طرح های مربوطه تبریک گفت.

وی افزود: خوشبختانه جریان توسعه در این منطقه به عنوان یکی از هاب‌های اصلی صنعت پتروشیمی که توانسته ظرفیت ۲۶ میلیون تنی را با دارا بودن سهم ۳۵ درصد از صنایع پتروشیمی داشته باشد استمرار دارد و ما هم اکنون ۲۴ طرح فعال در حوزه  بالا دستی، میانی و صنایع تکمیلی و پایین دستی داریم.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تصریح کرد: این طرح ها  با توجه  به اینکه برای نخستین بار در کشور در این منطقه اجرا خواهد شد مانند طرح های  «پی‌دی‌اچ» و  طرح تولید «ام دی آ» میتواند ظرفیت تولید را افزایش و تنوع تولید در  این منطقه استمرار دهد.

شهیدی نیا بیان کرد: اکنون به طور جدی به دنبال نهایی کردن طرح توسعه منطقه ویژه با توجه به محدودیت هایی که برای واگذاری زمین در منطقه فعلی داریم، خوشبختانه اخذ مجوز مربوطه در حال پی گیری است که امیدواریم با کمک نهادهای ذیربط هر چه زودتر این امر مهم تحقق پیدا کند و زمینه ساز توسعه جدیدی  در حوزه صنایع پتروشیمی ماهشهر به عنوان یکی از مراکز اصلی توسعه مطرح می شود و ما در جهش سوم سهم عمده ای را در این منطقه خواهیم داد.

کد خبر: ۲٬۴۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha