۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
بخاری گلخانه

بخاری گلخانه

تامین گرمایش در گلخانه در روزهای سرد سال از مهمترین چالشهای صاحبان گلخانه میباشد.

به گزارش بازار، تامین گرمایش در گلخانه در روزهای سرد سال از مهمترین چالشهای صاحبان گلخانه میباشد. سیستم گرمایشی مناسبی که بتواند با حداقل مصرف انرژی تامین گرمایش یکنواخت در سطح بستر سالن گلخانه را مهیا نماید. در صورتی که بخواهیم راندمان تولید محصولات را در گلخانه ها افزایش دهیم میبایست دمای گلخانه را در طول شبانه روز به صورت موثری تامین نماییم. این امر به غیر از افزایش تولیدات در گلخانه منجر به کاهش آفات در سالن شده و هزینه های تولید را نیز به صورت موثری کاهش میدهد. تحت کنترل بودن شرایط آب و هوایی در یک گلخانه مانند دما، رطوبت، تهویه، اکسیژن و بسیاری از موارد دیگر ارتباطی مستقیم با انتخاب سیستم گرمایشی دارد.  

یکی از سیستم های رایج در تامین گرمایش استفاده از بخاری گلخانه میباشد. این بخاری ها انواع مختلفی دارد که پر مصرف ترین آن استفاده از بخاری گلخانه که بر اساس انتقال حرارت تابش کار میکند میباشد. نوع دیگر این بخاری ها تامین گرمایش بر اساس جابجایی هوای گرم مثل بخاری گلخانه کوره هوای گرم می باشد. این نوع بخاری به جهت معایب بالایی که دارند مقرون به صرفه نبوده و در حال حاضر استفاده از آنها کاهش یافته است.

بخاری گلخانه گازی که بر اساس جابجایی هوای گرم کار میکند از اجزایی مانند مشعل، فن، محفظه کوره، تابلو برق و برخی موارد دیگر تشکیل شده است. در این مقاله سعی میکنیم نسبت به تشریح روشهای گرمایش گلخانه که بر اساس انتقال حرارت تابش کار میکند را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.

نحوه عملکرد بخاری گلخانه تابشی گازی

در ایران معروفترین برند اینگونه بخاری ها گرماتاب میباشد. گرماتاب از سری تولیدات شرکت ایران مشعل بوده بوده که به جهت تنوع تولید و همچنین کیفیت بالای محصولات و ارایه خدمات پس از فروش مناسب از محبوبیت زیادی برخوردار میباشد. در انتخاب برند سیستم گرمایشی در گلخانه  به جهت اهمیت موضوع دما در یک سالن میبایست از برندی استفاده نمود که ضمن طول عمر بالای محصولات، کیفیت مناسب آن موجب کاهش میزان خرابی دستگاه باشد. در ابتدا گاز وارد مشعل شده و ضمن ترکیب با میزان تعیین شده ای از اکسیژن، محترق میگردد. شعله تشکیل گرماتاب ایران مشعل شده در طول لوله جریان پیدا کرده و منجر به افزایش دمای لوله ها میگردد. فن دستگاه محصولات احتراق را از لوله ها خارج نموده و موجب ایجاد جریان شعله در درون لوله ها میگردد. وجود توربولاتورهای مارپیچ در درون لوله ها که از جنس استنلس استیل میباشد از خارج شدن شعله با سرعت بالا جلوگیری نموده و این امر باعث میشود حداکثر دمای شعله جذب لوله ها شود.

بخاری گلخانه

حرارت بالای لوله ها پس از برخورد با رفلکتورها که از جنس استیل براق میباشد موجب میگردد چتر حرارتی ایجاد شده و انتقال حرارت تابشی پس از برخورد به اجسام به گرما تبدیل شود. در روش انتقال حرارت تابشی، هوا به منظور تامین گرمایش واسطه قرار نمیگیرد و بدون گرم کردن هوا سطح گیاه و ریشه گرم میشود، بنابر این در بخاری تابشی حرارت جذب ریشه و خاک شده و دمای مورد نیاز گیاه را همچون خورشید تامین مینماید. یکنواختی در تامین گرمایش، کاهش هزینه های مصرف انرژی، عدم اشغال فضای فیزیکی از مهمتریم=ن مزایای بخاری تابشی گرماتاب در گلخانه ها میباشد. مصرف سوخت این نوع بخاری تابشی، گاز شهری با فشاری در حدود ۱۸ میلی بار میباشد. راندمان در ارتباط با بخاری گلخانه به این معناست که به ازای مصرف انرژی، چه میزان حرارت توسط دستگاه تولید میگردد. میزان راندمان بخاری تابشی گرماتاب بسیار بالا بوده که این امر استفاده از این دستگاه را مقرون به صرفه مینماید. طول گرماتاب  در گلخانه ها از ۸ متر تا ۲۰ متر و مصرف برق دستگاه بسیار ناچیز و حداکثر ۱۰۰ وات میباشد. مناسب ترین ارتفاع به منظور نصب گرماتاب در گلخانه ها حدود ۴ متر به بالا میباشد. برای خرید گرماتاب میتوانید به سایت شرکت گرماتابان مراجعه نمایید.

بخاری گلخانه

بسیاری از گلخانه ها در ایران با سیستم انتقال حرات تابشی تجهیز گردیده اند. با توجه به ناشناخته بودن روشهای نوین تامین گرمایش در ایران، سامانه های تابشی هم همانند سایر روشها نیاز به اطلاع رسانی دارند. بسیاری از گلخانه داران اطلاعاتی از سیستم های گرمایشی تابشی ندارند ولی با افزایش نرخ انرژی در ایران و موضوعات صرفه جویی در مصرف انرژی، بسیاری از گلخانه ها با گرماتاب انرژی تجهیز گردیده اند.

مزایای بخاری تابشی گلخانه

  • ایمنی بالا
  • نصب ور اه اندازی رایگان توسط شرکت ایران مشعل
  • گارانتی ۵ ساله فن و مشعل
  • گارانتی ۱۰ ساله کلیه لوله ها
  • عدم اشغال فضای فیزیکی
  • کاهش هزینه نگهداری و تعمیرات
  • گرمایش یکنواخت در سطح گلخانه
  • امکان نصب در بسیاری از گلخانه ها
  • امکان تامین اکسیژن از بیرون سالن
  • امکان خروج محصولات احتراق تولید شده به بیرون سالن
  • بی صدا
  • امکان تنظیم دما با ترموستات
  • راندمان بالای بخاری گرماتاب گلخانه ای

بخاری گلخانه

تامین گرمایش فضای باز ویلا یا رستوران با گرماتاب

تامین گرمایش فضای باز رستوران و ویلا در فصل زمستان میتواند فعالیتهای اقتصادی اینگونه اصناف را پر رونق نماید. از اینرو استفاده از اینگونه فضاهای ارزشمند در فصل زمستان بسیار با اهمیت میباشد. تامین گرمایش فضای باز با استفاده از گرماتاب با الهام از خورشید صورت گرفته است. گرماتاب با ایجاد چتر حرارتی آساتیش دمایی را در فضای باز تامین مینماید. امواج تابشی مادون قرمز، بدون واسطه قرار دادن هوا و پس از برخورد با اجسام به انرژی گرمایی تبدیل میشوند. در روف گاردنها و فضای باز رستوران‌ها معمولا با نصب یک سایه بان میبایست از خیس شدن مشعل گرماتاب جلوگیری نمود. یکی از گزینه های تابشی در رستورانها استفاده از گرماتاب سرامیکی میباشد. با نصب هیتر تابشی سرامیکی ، میتوان از اشغال فضای مفید جلوگیری نمود. انتخاب ظرفیت حرارتی مناسب و ابعاد و قیمت گرماتاب را به صورت رایگان میتوان از کارشناسان شرکت گرماتاب استعلام نمود. جهت تامین گرمایش فضاهای باز معمولا از گرماتاب مدل یو شکل که شدت حرارتی بالاتری دارند استفاده میشود.

بخاری گلخانه

در زمان خرید گرماتاب گازی در گلخانه میبایست به عوامل مهمی مانند چیدمان دستگاهها، ارتفاع نصب و همچنین ظرفیت حرارتی مورد نیاز توجه نمود. به منظور اخذ اطلاعات لازم در خصوص گرماتاب ایران مشعل میتوانید با کارشناسان ما به شماره ۰۹۱۲۴۸۸۴۹۰۵ و یا به سایت گرماتاب به نشانی https://garmataaban.com مراجعه نمایید.

کد خبر: ۲۴۳٬۱۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha