۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۱
افتتاح ۴۷ پروژه جهادکشاورزی در استان همدان زمینه اشتغال ۶۸۹ نفر را فراهم می کند
رئیس جهاد کشاورزی استان همدان:

افتتاح ۴۷ پروژه جهادکشاورزی در استان همدان زمینه اشتغال ۶۸۹ نفر را فراهم می کند

همدان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از افتتاح ۴۷ پروژه بخش جهادکشاورزی در استان همدان خبر داد و گفت: این پروژه ها زمینه اشتغال ۶۸۹ نفر را فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار بازار، منصور رضوانی جلال ظهر یکشنبه در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران با اشاره به هفته جهاد کشاورزی اظهار کرد: بخش کشاورزی در ایسان همدان در حوزه اقتصاد مقاومتی و جهش تولید برنامه‌هایی دارد.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی، جهش تولید و برنامه راهبردی سه ساله استان در بخش کشاورزی دنبال می‌شود، افزود: در حوزه توسعه گلخانه، ایجاد دامداری بزرگ، رونق تولید، صادرات برنامه‌هایی در حال پیگیری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه به پروژه‌های آماده افتتاح در هفته جهاد کشاورزی سال‌جاری در استان همدان اشاره کرد و افزود: امسال در هفته جهاد کشاورزی ۴۷ پروژه با ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری به بهره‌برداری می‌رسد.

رضوانی جلال بیان کرد: ۴۷ پروژه آماده افتتاح در بخش کشاورزی شامل ۲۱ پروژه آب و خاک، ۶ پروژه تولیدات دامی، هفت پروژه شیلات، پنج پروژه صنایع کشاورزی،۶ پروژه تولیدات گیاهی و سه پروژه در حوزه منابع طبیعی با اشتغالزایی برای ۶۸۹ نفر افتتاح می‌شود.

وی در ادامه در رابطه با کاهش کشت کلزا در استان همدان با بیان اینکه در استان همدان قیمت کلزا نسبت به کشت‌های رقیب کمتر است، تاکید کرد: از تمام ظرفیت‌ها از جمله کلاس‌های ترویجی، صدا و سیما و  رسانه ها برای توسعه کشت کلزا استفاده شد اما کشت‌های جایگزین مانند کشت گشنیز باعث شده که کلزا کشت نشود چراکه گشنیز به قیمت هر کیلو ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان از کشاورز خریداری می‌شود اما کلزا کیلویی چهار هزار و ۶۰۰ تومان است.

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه در هر شهرستان کشت رقیب خاصی برای کلا وجود دارد و این موضوع باعث شده در کشت کلزا به اهداف نرسیم، عنوان کرد: برای کشت کلزا و همه محصولات کشاورزی در استان همدان الگو و برنامه کشت وجود دارد.

وی در ادامه به قیمت گوشت مرغ و گوشت قرمز اشاره کرد و با بیان اینکه گوشت مرغ در بازار خیلی ارزان است، افزود: قیمت تمام شده مرغ زنده هشت هزار و ۷۰۰ تومان است و مصوب گوشت مرغ باید بین ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان باشد اما اکنون مرغداران ضرر می‌دهند.

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه به گوشت قرمز اشاره کرد و افزود: تولید گوشت قرمز بیشتر شده و دامداران خواهان خرید تضمینی هستند و پشتیبانی امور دام خرید تضمینی انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در رابطه با قیمت گوشت نظارت بر توزیع وظیفه جهاد کشاورزی نیست، یاد آور شد: جهاد کشاورزی تامین و تولید کننده است و اکنون تولید کننده ضرر می‌دهد اما برای رسیدن به جهش تولید نباسد تولید کننده ضرر دهد.

 

کد خبر: ۲۴٬۳۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha