۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸
کشت گلخانه‌ ای آبی بر آتش خشکسالی اصفهان
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

کشت گلخانه‌ ای آبی بر آتش خشکسالی اصفهان

اصفهان-رستمی؛معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: کشت گلخانه ای در اغلب شهرهای اصفهان در حال انجام است و در شرایط خشکسالی اصفهان ناشی از خشک کردن زاینده رود، بسیار کمک کننده است.

به گزارش خبرنگار بازار، در حال حاضر بیش از دو هزار و ۴۰۰ هکتار کشت گلخانه ای در اصفهان انجام می شود که دو هزار و ۲۰۰ هکتار مربوط به سبزی و صیفی و حدود ۲۰۰ هکتار گل و گیاهان زینتی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در این ارتباط در گفت و گو با خبرنگار بازار در پاسخ به این سوال که این میزان سطح زیر کشت در گلخانه های اصفهان بیشتر به چه محصولاتی اختصاص می یابد و آیا این محصولات قابلیت صادرات را نیز دارد یا خیر، اظهار کرد: با تولید سالانه ۳۵۰ هزار تن سبزی و صیفی در این گلخانه ها می توان گفت: بیشترین محصولات کشت شده در گلخانه‌ های استان به ترتیب فلفل دلمه‌ای، گوجه فرنگی با انواع مختلف از جمله معمولی، گیلاسی، زیتونی، بادمجان، خیار، سبزیجات برگی وگل‌های زینتی است.

اصغر رستمی افزود: علاوه بر این میوه هایی مثل موز، آناناس و برخی گیاهان دارویی نیز در ماه‌های اخیر به کشت‌های گلخانه‌ای استان اضافه شده است که قابلیت صادرات را نیز دارد و ما توانسته‌ ایم از این طریق ارزآوری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کشت های گلخانه ای می تواند آبی بر خشکسالی اصفهان باشد، تاکید کرد: فلاورجان و مبارکه جزو رتبه های برتر اصفهان در زمینه ایجاد و احداث گلخانه های سنتی و تیران و کرون و دهاقان بیشترین گلخانه های مدرن را در استان اصفهان دارند و این در حالی است شهرستان های نجف آباد، شهرضا، اصفهان و شاهین شهر و میمه نیز توانسته اند در توسعه گلخانه ها و کشت گلخانه ای نقش ایفا کنند.

کد خبر: ۲۴۳٬۱۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha