۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱
تشدید کنترل و نظارت بر صادرات پسته ایران

تشدید کنترل و نظارت بر صادرات پسته ایران

وزارت جهاد کشاورزی در مذاکرات مدیریت آفلاتوکسین پسته صادراتی با کمیسیون بهداشت اتحادیه اروپا بر اهتمام ایران برای ارایه محصول سالم به شهروندان خود و دیگر کشورها تاکید کرد.

به گزارش بازار، محمدمهدی برومندی معاون امور باغبانی در نشست وبیناری مذاکرات مدیریت آفلاتوکسین پسته صادراتی با کمیسیون بهداشت اتحادیه اروپا ضمن اعلام اهتمام ایران برای ارایه محصول سالم به شهروندان خود و دیگر کشورها، از دقت نظر آن کمیسیون در راستای حفظ سلامت غذا قدردانی کرد.

برومندی گفت: از مجموع ۴۰۰ هزار تن تولید پسته ایران، ۵۰ درصد آن مصرف داخلی دارد و از این رو سلامت تولید برای جامعه ایرانی و جامعه جهانی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی در این وبینار از تلاش ایران برای اجرای قوانین سختگیرانه‌تر در راستای صادرات محصول پسته خبر داد و در عین حال به اتحادیه اروپا اطمینان داد برنامه مدونی به منظور کمک به ارتقای سلامت محصول پسته اجرا شود.

برومندی افزود: یک تقسیم کار، رصد و پایش و نظم سیستمی را طراحی کرده‌ایم که از مرحله تولید تا صادرات را شامل می‌شود.

وی اظهار داشت: پسته ایران قابل بازدید و رصد است و برای صادرات این محصولات شناسه تولید داریم.

برومندی گفت: عملیات به‌باغی، تغذیه باغات، مقابله با آفات و بیماری‌ها و مجموع این اقدامات برای تولید محصول باکیفیت در باغات ایران قابل رصد است.

وی ادامه داد: فرآوری، بسته‌بندی و صادرات محصولات کشاورزی کشور در واحدهایی انجام می‌شود که مطابق استانداردهای لازم بوده و از دستگاه‌های مدرن استفاده می‌شود.

معاون امور باغبانی گفت: واحدهای تولیدی که در مرحله تولید، فرآوری و صادرات مشکل داشته باشند تا زمانی که استانداردهای لازم را کسب نکنند از مراحل صادرات محصول و ارایه به بازار داخلی و صادرات حذف خواهند شد.

وی اذعان داشت: امسال به دلیل شرایط اقلیمی مناسب، محصول پسته کشور از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است.

برومندی تصریح کرد: ما از دستورالعمل‌های موجود رصد و پایش سلامت محصول فراتر رفته و تمامی مراحل توسط سازمان غذا و دارو نظارت و آزمایشات قبل صادرات را تشدید خواهیم کرد.

معاون امور باغبانی در پایان ضمن دعوت از هیات اروپایی برای بازدید از روند تولید و صادرات پسته گفت: ما آمادگی کامل برای بازدید هیات اروپایی را داریم.

کد خبر: ۲۴۳٬۰۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha