۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳
فروکش شتاب افزایش قیمت آهن

فروکش شتاب افزایش قیمت آهن

روز گذشته تا حدودی افزایش جزئی قیمت روز آهن که در برخی حوزه‌ها اتفاق افتاد، فروکش کرد.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، روز گذشته تا حدودی افزایش جزئی قیمت روز آهن که در برخی حوزه‌ها اتفاق افتاد، فروکش کرد و شاهد ثبات قیمت آهن آلات در بسیاری از مبادی فروش بودیم اگرچه تعدادی از شرکت‌ها با فازایش جزئی همراه بودند.

بازار ارز نیز اصلاح جزئی داشت و قیمت دلار با نوسان ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومانی در نهایت کمی دیگر کاهش یافت و در پایان روز گذشته در بازار آزاد حدود ۴۹ هزار و ۷۰۰ تومان` به فروش رسید.

نگاهی به روند قیمت آهن آلات
قیمت میلگرد روز و قیمت میلگرد ساده روز گذشته در عمده مبادی فروش ثابت اعلام شد اما در برخی کارخانه‌ها بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومان افزایش قیمت مشاهده شد.

در بازار میلگرد، برخی مبادی همانند قیمت میلگرد ابرکوه که طی دو روز گذشته به انتظار نتیجه معاملات شمش در بورس کالا که کمی افزایش یافتند، تاحدودی عقب‌نشینی کردند.

قیمت روز نبشی، قیمت ناودانی، قیمت سپری در عمده مبادیفروش ثابت اعلام شد اما قیمت نبشی اشتهارد و نبشی جاوید بناب بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان افزایش داشت آما قیمت نبشی ناب تبریز همچنان ثابت و بدون تغییر عرضه شد.

قیمت قوطی آهن، قیمت پروفیل مبلی، قیمت پروفیل در و پنجره و سایر پروفیل‌ها عمدتا ثابت اعلام شدند اما قیمت قوطی تولید شده از ورق ضخامت ۲ میلیمتر مبارکه در اغلب کارخانجات پر فروش در هر کیلو حدود ۳۰۰` تا ۵۰۰ تومان افزایش داشت.

قیمت لوله مانیسمان، قیمت لوله داربستی، قیمت لوله سبک و سایر لوله‌های درزدار و بدون درز هم در کلیه مبادی فروش ثابت اعلام شد.

قیمت روز تیرآهن عمدتا ثابت اعلام شد اما قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان در برخی ضخامت‌ها بین ۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان کاهش داشت.

قیمت ورق سیاه در غالب مبادی فروش ثابت اعلام شد ولی ورق آهن فولاد مبارکه با افزایش ۳۰۰ تا ۵۰۰ تومانی همراه بود قیمت ورق گالوانیزه، قیمت ورق آهن روغنی و قیمت ورق رنگی شیروانی هم در کلیه مبادی فروش ثابت اعلام شد.

روز گذشته به دنبال` سهمیه‌بندی شمش توسط بازارساز؛ تا حدودی از` شتاب افزایشی بازار کاسته شد اما همچنان تقاضای مصرفی در کمترین حالت خود بود و با این اوضاع بعید به نظر می‌رسد در روزهای آتی یا حتی چند ماه آینده رخداد غیرمنتظره‌ای برای افزایش حجم مصرف واقعی آهن آلات ایجاد شود.

به طور کلی می‌توان گفت بازار` آهن داخلی دیروز هم مانند روزهای گذشته روند آرامی دارد و همانطور که در تحلیل‌ها پیشین بیان شد افزایش قیمت روز آهن طی متاثر از معاملات شمش اعتباری طی ۵۰ روز گذشته در بورس کالا بوده که به فشار از ناحیه افزایش قیمت مواد اولیه منجر شده است.

افزایش قیمت ورق سرد و گرم و قوطی آهن ناشی از همین امر و احتمال بروز مشکل در برخی تولیدات، بازار آهن داخلی که مستعد کوچکترین رویداد جهت افزایش قیمت است در واکنش به این خبر دچار التهاب شده و شاهد افزایش قیمت در برخی از مبادی فروش بودیم.

گزارش‌ها از بورس کالای دیروز بیانگر افزایش حجم عرضه‌ها در پی بازگشت برخی واحدها به مدار تولید و کاهش عرضه‌های اعتباری بود که این امر به افت چشمگیر معاملات محصولات بورسی منجر شد.

عرضه‌های روز دوشنبه بیستم شهریورماه در بورس‌کالای ایران به این صورت بود که ۵۹۸‌هزار تن انواع کالا و محصول عرضه شد که از این میزان حدود ۱۹۶‌هزار و ۴۰تن به شمش فولادی اختصاص داشت. ، ۷‌هزار تن ورق سرد، ۷‌هزار تن ورق قلع‌اندود، ۶‌هزار تن ورق رنگی، ۵‌هزار تن ورق گالوانیزه و ۲‌هزار تن شمش چدن نیز عرضه شد

عرضه شمش فولادی حدود ۱۹۶‌هزار و ۴۰تن با قیمت پایه ۱۹‌هزار و ۹۲۸تومان به ازای هر تن عرضه شد که این میزان با تقاضای ۲۳۵‌هزار و ۴۳۰تنی مواجه شد و از این میزان ۱۳۳‌هزار و ۵۳۵تن مورد معامله قرار گرفت.

تعریف محدودیت حجم خرید برای هر کد که بازارساز تعریف کرد جهت توقف یا کاهش سرعت روند صعودی قیمت بود که مردادماه در بورس کالا شکل گرفت.

گفتنی است که دیروز شمش بنا بر معیار و مؤلفه‌های نرخ شمش صادراتی ایران (۴۵۰ دلار/تن) به طور متوسط و تقریبی با نرخ پایه معادل با نرخ دلار ۴۴، ۸۰۰ تومان عرضه شد.

کد خبر: ۲۴۳٬۰۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha