۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
دلارزدایی کشورها را به فکر استفاده از ارز ملی انداخته است
رئیس‌جمهور روسیه:

دلارزدایی کشورها را به فکر استفاده از ارز ملی انداخته است

پوتین، رئیس جمهور روسیه با اشاره به روند دلارزدایی در نظام مالی جهانی اعلام کرد که این روند تمام کشورهای جهان را به فکر استفاده از ارزهای ملی انداخته است.

به گزارش بازار، ولادیمیر پوتین امروز سه‌شنبه در هشتمین «مجمع اقتصای شرق» در ولادی‌وستوک روسیه، گفت: محدودیت‌های پرداخت به دلار منجر شده است که تمام کشورها درباره پرداخت های خود به ارزهای ملی فکر کنند. اعتماد به غرب تضعیف شده است.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا و دیگر سران گروه ۲۰ روز شنبه از یک پروژه زیرساختی بین‌المللی بزرگ برای اتصال هند، خاورمیانه و اروپا از طریق راه‌آهن، خطوط کشتیرانی، کابل‌های داده پرسرعت و خطوط لوله انرژی خبر دادند.

رئیس جمهوری روسیه در واکنش به این مساله ابراز داشت: آمریکا زمانیکه بر سر یک کریدور اقتصادی از هند به توافق رسید به آخرین واگن پرید، اما پروژه به خودی خود برای روسیه سودمند است.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، پوتین در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مورد اوضاع اقتصادی روسیه گفت که افزایش تورم، بانک مرکزی این کشور را مجبور به بالا بردن نرخ بهره به میزان ۱۲ درصد کرده است و اگر افزایش قیمت‌ها از کنترل خارج شود، اقتصاد روسیه ضرر می‌کند.

رئیس جمهوری روسیه اظهار داشت: در شرایط تورم بالا، عملا شکل گرفتن طرح‌های اقتصادی غیرممکن است. هیچ مشکلی در نوسان روبل وجود ندارد و مسئولان ابزارهای پنهانی را برای تحت کنترل گرفتن بازارها و ارز در اختیار دارند.

کد خبر: ۲۴۳٬۰۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha