۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
مازندران به قطب تولیدات کشاورزی تبدیل می شود
استاندار مازندران:

مازندران به قطب تولیدات کشاورزی تبدیل می شود

ساری- حسینی پور، استاندار مازندران گفت: مازندران با توسعه تولید دانش بنیان تا چهار سال آینده به قطب تولیدات محصولات کشاورزی تبدیل می شود.

سید محمود حسینی پور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار افزود: نگاه ما بر این اساس است الگوی مناسب گلخانه ای ما مثل کشور هلند به عنوان الگوی موفق و موثر شود .

وی در خصوص شهرک گلخانه ای کوهسارکنده گفت: این شهرک یکی از شهرک های موفق گلخانه ای در سطح شرق استان است که متناسب با تکنولوژی جدید و دانش بنیان میوه های استوایی تولید می کند .

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: اگر هدف گذاری های ما در استان متناسب با چهارچوب های مشخص باشد قطعا تا چهار سال آینده می توانیم ادعا کنیم به قطب تولیدات محصولات کشاورزی تبدیل می شویم.

حسینی پور متذکر شد: طبق چهارچوب های مشخص باید تولیداتمان صادرات محور شود تا از ارزش افزوده آن برای استان استفاده شود.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به نوپایی این محصول استوایی در این منطقه گفت: این میوه استوایی مشتری خاص خودش را در بین مردم دارد که مراتب می تواند در کشور ما هم جایگاه خود را پیدا کند.

وی همچنین با اشاره به ضرورت اخذ مجوز محصولات کشاورزی بیان کرد: تولیدات کشاورزی از این پس باید با مجوز جهاد کشاورزی باشد و جهاد کشاورزی به عنوان متولی باید آمایش محصولات کشاورزی و سرزمینی را تهیه کند چرا که مردم باید بدانند در چه حوزه ای به تولید محصول و سرمایه گذاری بپردازند تا محصولی توانمند و صادرات محور عرضه کنند.

کد خبر: ۲۴۳٬۰۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha