۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲
راهنمای خرید سشوار

راهنمای خرید سشوار

در صورتی که به دنبال خرید یک سشوار خوب متناسب با نیازی که دارید، هستید، لازم است به بررسی انواع سشوار بپردازید.

به گزارش بازار، در صورتی که به دنبال خرید یک سشوار خوب متناسب با نیازی که دارید، هستید، لازم است به بررسی انواع سشوار بپردازید. با این کار می توانید اطلاعات خود را در زمینه انواع سشوار تقویت کنید. به این ترتیب انتخاب بهتری داشته باشید و در نهایت، رضایت شما از خریدی که داشته اید هم بیشتر خواهد بود. ما در این مقاله سعی کرده ایم تا شما را با انواع سشوارهای موجود در بازار آشنا کنیم. همچنین به بیان مضرات و فواید آن بپردازیم تا آگاهی شما بیشتر شود.

معرفی انواع سشوار

سشوارها از جمله دستگاه های الکتریکی هستند که به منظور خشک کردن و حالت دادن به موها، مورد استفاده قرار می گیرند. در بازار، شما با انواع مختلفی از سشوارها روبرو هستید که علاوه بر طراحی های متفاوت، ویژگی ها و همینطور مشخصاتی که در آن ها تعبیه شده است هم با یکدیگر متفاوت هستند. هر فردی بایستی بر اساس نوع نیاز خود نسبت به خرید انواع سشوار اقدام نماید. زیرا ممکن است یک سشوار برای فردی مناسب باشد و برای دیگری نباشد، پس قبل از خرید، حتما مشخصات اصلی آن را بررسی نمایید. انواع سشوار را می توانیم به شرح ذیل بیان نماییم و عبارتند از:

  1. سشوار برس دار

سشوارهای برس دار به همراه یک برس یکپارچه بر روی سری آن ها طراحی شدند که به صورت مستقیم با خود سشوار در ارتباط هستند. از طریق این برس، جریان هوای ایجاد شده در سشوار خارج می شود و مزایای مختلفی را دارا است. ابتدا به حالت دهی موها می پردازد و می تواند به حجم دهی بیشتر آن هم کمک کند. حتی در مواردی که فرد به دنبال صاف کنندگی بیشتر موهای خود است هم این نوع برس ها کارایی فوق العاده ای دارند. از آن جایی که میان سشوار و موها، به دلیل وجود برس، فاصله ای میوفتد، احتمال آسیب رساندن به موها کاهش پیدا می کند.

راهنمای خرید سشوار

  1. سشوار حرفه ای

در میان انواع سشوارها، می توانیم به سشوارهای حرفه ای هم اشاره ای داشته باشیم. از این نوع سشوار معمولا در سالن های زیبایی و آرایشگاه ها استفاده می کنند. ویژگی های و قابلیت های خاصی دارند که برای متخصصان در امر زیبایی دارای اهمیت بالایی است. از مهم ترین ویژگی های این سشوارها می توانیم به قدرت بالا، تنظیمات گرمایشی مناسب و متنوع، وجود تکنولوژی تولید یون در سشوار و طراحی ارگونومیک آن اشاره داشت. معمولا سشوارهای حرفه ای را با متریال باکیفیتی تولید می کنند و در مقایسه با سایر سشوارها از قیمت بالاتری برخوردارند.

  1. سشوار نیمه حرفه ای

در رابطه با سشوارهای نیمه حرفه ای باید بگوییم که قدرت و میزان عملکرد آن ها، چیزی بین سشوارهای حرفه ای و خانگی است. بنابراین از این سشوار معمولا افرادی استفاده می کنند که نیاز آن ها میان سشوارهای حرفه ای و خانگی می باشد. معمولا قدرت آن ها متوسط است و تنظیمات گرمایشی متنوعی دارند. طراحی آن ها فوق العاده کارآمد بوده و مواد باکیفیتی را در ساخت آن ها به کار بردند.

  1. سشوار پایه دار

سشوارهای پایه دار یا همان سشوارهای دارای استند از جمله انواع سشوار هستند که با کمک یک پایه قابل تنظیم به زمین و یا سطح دیگری متصل می شوند. این سشوارها دارای چندین مزیت هستند که یکی از آن ها راحتی استفاده از آن ها است. با توجه به تثبیت سشوار بر روی پایه، دیگر نیازی به نگه داشتن سشوار در دست خود ندارید. ارتفاع آن نیز قابلیت تنظیم دارد و قدرت و کارایی مناسبی را برای آن بیان کردند. سشوارهای پایه دار معمولا برای افرادی که به عنوان آرایشگر هستند، کارایی بیشتری دارد و مورد توجه این گروه از افراد است. معمولا از نظر ابعادی، بزرگ تر هستند و وزن بیشتری دارند.

  1. سشوار دیواری

سشوارهای دیواری را معمولا به دیوارها متصل می کنند و برق خود را نیز از این طریق به دست می آورند. این نوع سشوار می تواند مزایای بسیاری را برای افراد در بر داشته باشد که عبارت از صرفه جویی در فضا، راحتی استفاده از آن ها، قدرت و کارایی فوق العاده و همینطور استفاده در محیط های حرفه ای می باشد. توجه داشته باشید که این سشوار به فضای مناسبی نیاز دارد تا بتوان به راحتی آن را بر روی دیوار نصب نمود.

راهنمای خرید سشوار

  1. سشوار مسافرتی

سشوار مسافرتی شیائومی یا سشوارهایی که قابلیت حمل دارند، برای مسافرت ها طراحی و تولید شدند. ویژگی ها و همچنین امکانات آن ها به گونه ای می باشد که مناسب ترین گزینه برای افرادی است که مدام در حال سفر هستند. توجه داشته باشید که سشوارهای مسافرتی در ابعاد جمع و جور و مناسبی طراحی شدند تا به راحتی داخل کیف و یا چمدان قرار بگیرند. وزن سبکی دارند و تنظیمات گرمایشی آن ها هم مناسب است. حتی منبع تغذیه آن ها نیز متفاوت است و به اشکال مختلفی، امکان استفاده از آن ها وجود دارد. عموما میزان قدرت و کارایی آن ها در مقایسه با سشوارهای معمولی کمتر است.

بررسی مضرات سشوار

استفاده از سشوار به منظور خشک کردن موها و همینطور مدل دادن به آن ها می تواند مضراتی داشته باشد. بنابراین در صورتی که استفاده نادرستی از سشوار داشته باشید و یا استفاده شما از این محصول، بیش از حد باشد، این مضرات پیش بینی می شود که عبارتند از خشک شدن بافت موها، آسیب به موهای فر و آسیب پذیر، ایجاد مشکل و آسیب در پوست سر، حتی آسیب جدی به ساختار مو و ایجاد آلرژی در آن ها اشاره کرد.

در صورت استفاده مکرر و بیش از حد از سشوار، این امکان وجود دارد تا موجبات خشکی در آن را فراهم آورید. بهترین کار، استفاده از حرارت کمتر سشوار است و سپس به کار بردن محصولات مرطوب کننده مو می باشد. موهای نازک و شکننده به علت حرارت بیش از حد دچار آسیب خواهند شد. بنابراین بایستی حرارت در حد نرمالی تنظیم کنید. اگر از سشوار به صورت مداوم و درحرارت بالایی استفاده کنید، ممکن است به پوست سر خود آسیب بزنید.

ایجاد خارش، سوزش و حتی سوختگی در پوست در این رابطه وجود خواهد داشت. به منظور جلوگیری از این اتفاق، لازم است تا فاصله سشوار و سر خود را حفظ کنید و حرارت را در حد نرمال آن تنظیم بفرمایید. توجه داشته باشید که حرارت بیش از حد می تواند ساختار مو را دچار آسیب جدی کند. پس با کاهش شدید رطوبت در مو و تخریب پروتئین های آن روبرو خواهیم بود. حتی در صورت استفاده همزمان از سشوار و محصولات آرایشی متنوع هم می توان شاهد وقوع واکنش های آلرژیک بسیاری بود.

بررسی فواید سشوار

استفاده از سشوار در کنار مضراتی که ممکن است به دلیل استفاده نادرست اتفاق بیوفتد، مزایایی هم در پی دارد. فواید اصلی سشوار را می توانیم به این صورت بیان نماییم که عبارتند از:

  1. خشک شدن سریع موها: سشوارها از قدرت خشک کردن بالایی برخوردارند و به این ترتیب موهای شما را با سرعت بیشتری خشک می کنند. پس زمان کمتری را صرف خواهید کرد تا نسبت به خشک نمودن موهای خود اقدام کنید و سریع تر آماده خواهید شد.
  2. حالت دادن به موها: با کمک سشوار می توانید مدل مورد نظر موی خود را ایجاد کنید. با استفاده از برس ها و همینطور دمای متفاوت سشوار، نسبت به حجم دهی، ایجاد حالت و شکل مناسب در موهای خود اقدامی داشته باشید.
  3. ایجاد حالت و حجم دهی در مو: با استفاده از سشوار و برس های مناسب آن می توانید حجم بیشتری را به مو بدهید. پس افرادی که موهای نازک و کم حجم دارند، از این مزیت می توانند بهره مند شوند.
  4. ایجاد صافی در مو: در صورت استفاده از سشوار، این امکان برای شما میسر خواهد شد تا بتوانید موهایی صاف و بدون موج داشته باشید. افرادی که موهای خشن و مجعد دارند، می توانند از سشوار به منظور بهبود وضعیت موهای خود کمک بگیرند. در نهایت ظاهری مرتب و زیبا داشته باشند.

برای این که بتوانید از فواید سشوار بهره مند شوید، لازم است تا حرارت مناسب را به کار ببرید. همچنین بایستی محصولات مرطوب کننده را در زیبایی سازی موهای خود به کار ببرید. استفاده بیش از حد و نادرست از سشوار، تنها می تواند آسیب های جدی به موهای شما وارد کند. می توانید برای مشاهده ویژگی ها و خرید سشوار شیائومی از فروشگاه اینترنتی موبونیاز به سایت این فروشگاه مراجعه و از کارشناسان ما بهترین مشاوره را دریافت کنید.

کد خبر: ۲۴۲٬۹۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha