۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸
۱.۳ میلیون قطعه بچه ماهی در مزارع ایلام رهاسازی شد
مدیر شیلات و آبزیان استان ایلام:

۱.۳ میلیون قطعه بچه ماهی در مزارع ایلام رهاسازی شد

ایلام - مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام با اشاره به آغاز رهاسازی بچه ماهی در مزارع پرورش ماهی استان، گفت: یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در مزارع پرورش ماهی ایلام رهاسازی شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی ایلام، رضا سلیمانی اظهار کرد: بـا شـروع فصل گرما و فراهم شـدن شـرایط آب و هوایی مناسب به منظور پرورش انواع ماهیان گرمابی، رهاسازی بچه ماهی در سـطح مزارع پرورش ماهی گرم آبی و اسـتخرهای دو منظوره کشاورزی در سـطح استان از ابتدای سال جاری آغاز شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۵۰  مورد مزرعه پرورش ماهی گرم آبی و اسـتخر دو منظوره کشاورزی در اسـتان فعال بوده که در سال ۹۸ تولیدی نزدیک به یک هزار و ۲۰۰ تن مـاهی داشـته که در سال جاری با هماهنگی های صورت گرفته با مراکز تکثیر در مجموع  یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه انواع بچه مـاهی گرمـابی شامـل کپور معمولی، کپور علفخوار، فیتوفاگ و بیگ هـد رها سازی شده است.

سلیمانی تصریح کرد: پیش بینی می شود در پایان فصـل پرورش بیش از یک هزار و ۳۰۰ تن ماهی گرمابی استحصال و روانه بازار مصرف شود.

 وی با اشاره به توسعه مزارع پرورش ماهی در قفس در استان،گفت: پرورش ماهی در قفس از روش های نوین آبزی پروری است که در سال های اخیر و با توجه به محـدودیت های موجود در احـداث مزارع پرورش در خشکی مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

کد خبر: ۲۴٬۲۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha