۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳
اشتغالزایی برای ۷۰۰ نفر با بهره برداری از پروژه های کشاورزی آذربایجان غربی
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد:

اشتغالزایی برای ۷۰۰ نفر با بهره برداری از پروژه های کشاورزی آذربایجان غربی

ارومیه - رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از اشتغالزایی مستقیم ۷۰۰ نفری با بهره برداری از پروژه های کشاورزی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، رسول جلیلی بعد از ظهر یکشنبه در حاشیه بهره برداری از پروژه های بخش کشاورزی استان در روستای جهتلوی ارومیه اظهار داشت: امروز با بهره برداری از ۲۱۰ پروژه عمرانی، اقتصادی و تولیدی در بخش کشاورزی استان و با اعتبار ۳۷۱ میلیارد ریال شاهد اشتغالزایی مستقیم برای ۶۹۰ نفر و غیرمستقیم هزار و ۶۰۰ نفر خواهیم بود. 

وی ادامه داد: استان آذربایجان غربی را می توان یکی از استان های تاثیرگذار در بخش کشاورزی دانست به گونه ای که نقش پررنگی در تولید بسیاری از محصولات استراتژیک و حیاتی کشور دارد.

جلیلی افزود: سالانه بیش از ۶.۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی تولید شده و این استان دارای رتبه‌های نخست و تک ‌رقمی در سطح کشور است.

وی در خصوص جزئیات پروژه ها گفت: تعداد ۱۹۷ پروژه از مجموع ۲۱۰ پروژه آماده بهره برداری، در بخش مدیریت آب و خاک با اعتباری افزون بر ۱۰۹ میلیارد ریال شامل ۱۹۱ طرح سیستم های نوین آبیاری با مساحت بیش از ۹۱۰ هکتار، دو طرح انتقال آب با لوله به مسافت ۵.۲ کیلومتر، یک طرح استخر ذخیره آب کشاورزی با حجم ۷۳۰ متر مکعب و پوشش بتنی و مرمت و باز سازی یک رشته قنات با اشتغال ۶۲۲ نفر مستقیم بهره برداری شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: پنج طرح معاونت بهبود دامی نیز با اعتبار بالغ بر ۱۸۹ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم برای ۴۶ نفر شامل یک طرح بره پرواری، مرغداری گوشتی، کشتارگاه صنعتی، پرورش اسب و پروار بندی بره بهره برداری شد.

جلیلی افزود: در بخش معاونت بهبود تولیدات گیاهی نیز با صرف اعتباری بالغ بر ۵۲ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۱۳ نفر  و سه طرح گلخانه ای و یک طرح سامانه ضد تگرگ بهره برداری شده است.

وی گفت: تعداد دو پروژه پرورش ماهی سردابی نیز با صرف اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم ۹ نفر از جمله پروژه های افتتاحی محسوب می شوند.

کد خبر: ۲۴٬۲۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha