۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶
بررسی ۱۴۵۰۰ تقاضای واگذاری زمین طرح جوانی جمعیت در شهرهای جدید
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید خبر داد

بررسی ۱۴۵۰۰ تقاضای واگذاری زمین طرح جوانی جمعیت در شهرهای جدید

جعفری، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از بررسی ۱۴ هزار و ۵۰۰ تقاضای واگذاری زمین در شهرهای جدید در اجرای طرح جوانی جمعیت، خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در خصوص برنامه‌های آن شرکت برای واگذاری زمین به خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر، اجرای این طرح را یکی از اهداف مهم شهرهای جدید در کنار تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر، اجرای نهضت ملی مسکن، تامین خدمات روبنایی و زیربناهایی در شهرهای جدید و ایجاد شهرهای جدید و شهرک‌های مسکونی، عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به اینکه بسیاری از متقاضیان جوانی جمعیت، ساکن کلانشهرهای اصلی هستند تصریح کرد: ظرفیت‌های موجود در شهرهای جدید در مناطقی که زمین وجود دارد در اختیار اجرای این طرح قرار می‌گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: هم‌اکنون در شهرهای جدید برای اجرای قانون جوانی جمعیت، بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ تقاضا ثبت شده است که تقاضاهای موثر در دست بررسی قرار دارد و ظرفیت‌سازی برای این ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر در دستور کار است. در صدد هستیم تا تعهد خود را در این بخش انجام بدهیم.

جعفری تاکید کرد: شهرهای جدید در تلاش است تا در سال جاری ظرفیت‌های جدیدی را برای تامین زمین در اجرای طرح جوانی جمعیت فراهم کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در بخشی از شهرهای جدید به دلیل تقاضای بالا محدودیت زمین وجود دارد، گفت: در هماهنگی با قرارگاه نهضت ملی مسکن، ستاد وزارتخانه و استان‌هایی که کمبود زمین دارند مقرر شد تا در مناطقی که به عنوان ظرفیت جوانی جمعیت پیش‌بینی شده است واگذاری زمین انجام شود که البته کمی زمانبر خواهد بود.

جعفری شهرهای جدیدی را که اراضی محدود و تقاضای بالا دارند شامل شهرهای پرند، صدرا، گلبهار، بهارستان، فولادشهر و سهند عنوان و تاکید کرد: تلاش می‌کنیم تا با تمهیدات ویژه وارد شویم و بتوانیم پاسخگوی نیاز مردم به مسکن و تامین زمین باشیم.

وی در پاسخ به این پرسش که ارزش اراضی واگذاری به خانواده‌ها به چه میزان است، ‌ گفت: هم اینک برای خانوارهای دارای ۳ فرزند و بیشتر زمین‌های ۲۰۰ متری با ارزش یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان تخصیص داده می‌شود و مابه التفاوت برای هزینه ساخت و هزینه جانبی برآورد و به متقاضیان اعلام خواهد شد.

کد خبر: ۲۴۲٬۸۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha