۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
خسارت ۶۱۳ میلیارد تومانی سیلاب به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان
رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان وبلوچستان خبر داد

خسارت ۶۱۳ میلیارد تومانی سیلاب به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان وبلوچستان از خسارت بیش از ۶ هزار میلیارد ریالی سیل به بخش کشاورزی این استان خبر داد و گفت: بر اثر بارش باران چند روزگذشته خسارات بسیاری به بخش کشاورزی وارد شده است.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، غلام حیدرزورقی رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان وبلوچستان اظهار کرد: بارندگی شدید اخیر در استان باعث طغیان رودخانه‌های محلی و وقوع سیلاب شد و حجم بالای خسارت به مزارع، باغات، قنوات، جاده‌های دسترسی به مزارع، تاسیسات آب وخاکی، دام و دامپروری، انهار سنتی و کانال‌های آبیاری، بندهای آبخیزداری و استخرهای پرورش ماهی و تاسیسات شیلاتی را در پی داشته است.

وی عمده خسارت به بخش کشاورزی را در شهرستان‌های چابهار، کنارک، نیکشهر، قصرقند، دلگان، مهرستان، سرباز، بمپور، فنوج، سیب و سوران و خاش اعلام کرد که براساس برآورد اولیه میزان خسارت به بخش کشاورزی ۶۱۳ میلیارد تومان تعیین شده است.

زورقی افزود: سیلاب با ورود به باغات میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری، مزارع میوه‌های خارج از فصل که زمان برداشت محصول بوده و دامداری‌ها، خسارت سنگینی به بخش کشاورزی سیستان وبلوچستان وارد کرده است.

گفتنی است؛ گروه‌های برآورد خسارت به مناطق روستایی و عشایری سطح استان اعزام شده‌اند و همچنان در حال بررسی آخرین وضعیت خسارت دیدگان هستند.

کد خبر: ۲٬۴۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha