۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
۹ میلیون موتوسیکلت بدون بیمه نامه در کشور وجود دارد
رئیس کل بیمه مرکزی:

۹ میلیون موتوسیکلت بدون بیمه نامه در کشور وجود دارد

زنجان- رئیس کل بیمه مرکزی گفت: در کشور بالای یک میلیون خودرو و ۹ میلیون موتورسیکلت بدون بیمه نامه وجود دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، غلامرضا سلیمانی امیری  ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران در محل سازمان بیمه ایران با تاکید بر ارتقاء ضریب نفوذ بیمه ای در استان زنجان گفت: با وجود برخوردار بودن از ظرفیت های مهم کشاورزی و صنعتی و قرار گرفتن در موقعیت خاص جغرافیایی هنوز یک درصد از پرتفو کشوری به این استان اختصاص یافته است.

وی اظهار کرد: یکی از شاخصه های توسعه میزان ضریب نفوذ بیمه در بخش های مختلف است و آمار این استان نشان از بالا بودن میزان مالیات و ارزش افزوده دارد و این در حالی است که باید برای ارتقاء نفوذ بیمه در سایر رشته های بیمه ای از جمله آتش سوزی، بدنه،زندگی و مسئولیت تلاش کنیم.

رئیس کل بیمه مرکزی اجباری بودن بیمه شخص ثالث را از دلایل رشد این رشته بیمه ای عنوان کرد و یادآور شد: یکی از اهداف سفر بنده به همراه مدیران شرکت های بیمه ای کشور بررسی راهکارهای رشد سایر رشته های بیمه ای در زنجان است که امیدواریم امروز و فردا به دستاوردهای مطلوبی برسیم.

سلیمانی با تاکید بر نهادینه شدن فرهنگ بیمه در بین اقشار مختلف بیمه ای تصریح کرد: اعتقاد دارم، عمل به تعهدات بیمه ای برای شرکت های بیمه ای نوعی تبلیغات است و ورود به این عرصه اعتبار صنعت بیمه را بالا خواهد برد.

وی ورود شرکت های بیمه ای خصوصی به بازار را از دیگر اتفاق های بیمه ای اعلام کرد و ادامه داد: اکنون ۶۸ درصد سهم بازار بیمه در اختیار ۳۳ شرکت بیمه ای و دو شرکت تخصصی حوزه زندگی و چند شرکت اتکایی است و تلاش داریم تا روز به روز برون سپاری در این صنعت انجام بگیرد.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: تحریم های سال های اخیر از سوی بیگانگان با هدف ضربه زدن به اقتصاد کشور است و  در این راستا بالا رفتن انسجام ملی را شاهد بوده ایم که حمایت از دارایی های شرکت ها به شکل اتکایی از دستاوردهای مهم صنعت بیمه در این عرصه بود.

رئیس کل بیمه مرکزی در بخش دیگر سخنانش بیمه را صنعتی علمی و پیچیده بیان کرد و افزود: امروز تعدد رشته های بیمه ای موجب شده تا نگاه به این صنعت فراتر رود به گونه ای که اکنون با معرفی رشته های بیمه عمر و زندگی و پس انداز شاهد دریچه ای نو در این صنعت هستیم.

سلیمانی در ادامه با اشاره به آمار بالای فوتی های ناشی از سوانح رانندگی در کشور و به تبع آن استان زنجان اظهار کرد: بالا بودن این آمار جای این سوال را دارد که آیا فرهنگ بیمه ای در این استان جانیفتاده است و باید به این مساله ورود پیدا کنیم.

وی افتتاح صندوق خسارت های بدنی شعبه زنجان را گامی در راستای تکمیل زنجیره بیمه عنوان کرد و گفت: برپایی برنامه های ستاد دیه و جشن گلریزان کافی نبود و این مساله جدی احساس می شد که این صندوق در استان ها پا بگیرد.

سلیمانی با تاکید بر اینکه نباید خودرو و موتورسیکلت بدون بیمه نامه در کشور داشته باشیم، اضافه کرد: این در حالی است که در کشور بالای یک میلیون خودرو و ۹ میلیون موتورسیکلت بدون بیمه نامه وجود دارد.

وی اجرای طرح بیمه راننده محور را از برنامه های مهم سال جاری بیمه مرکزی اعلام کرد و گفت: در این طرح رانندگان خوب و کم ریسک از تخفیف بیمه ای برخوردار خواهند و بود و رانندگان پرخطر و پرریسک هزینه های بالا پرداخت خواهند کرد.

رئیس کل بیمه مرکزی حذف فیزیکی بیمه نامه های شخص ثالث از ۲۱ اسفند سال گذشته تا ۱۵ اردیبهشت سال جاری را اقدامی در راستای کاهش تردد مردم در روزهای کرونایی اعلام کرد و گفت: در این مدت با کمک گرفتن از خدمات الکترونیکی شاهد کاهش۵۰ میلیونی تردد عموم بوده ایم.

کد خبر: ۲۴٬۲۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha