۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
۱۲ میلیارد دلار در بخش آب کشور سرمایه گذاری شده است
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی:

۱۲ میلیارد دلار در بخش آب کشور سرمایه گذاری شده است

اکبری، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: در دولت تدبیر و امید بیش از ۱۲ میلیارد دلار در بخش آب سرمایه گذاری شده است که در تاریخ کشور بی سابقه است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علیمراد اکبری در اولین کنفرانس بین المللی لوله های پلی اولفینی در تهران، تصریح کرد: با توجه به محدویت منابع آب، کشور تاب‌آوری توسعه افقی را ندارد و سیاستگزاری‌ها و اقدامات باید به سمت توسعه عمودی باشد.

وی گفت: در دولت تدبیر و امید بیش از ۱۲ میلیارد دلار در بخش آب سرمایه گذاری شده است که در تاریخ کشور بی سابقه است.

اکبری خاطرنشان کرد: با پیگیری‌ها و مذاکرات انجام شده، برای تامین اعتبار و ادامه فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری احیای اراضی خوزستان و ایلام و همچنین اجرای عملیات اجرایی زهکشی در ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی استان‌های مازندران، گیلان و گلستان قول مساعدت داده شده است.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: رویکرد بخش خصوصی باید استفاده از فناوری های جدید و به روز دنیا باشد تا ضمن افزایش بهره‌وری از خروج ارز نیز جلوگیری شود.

وی یادآور شد: اقدامات زیرساختی بسیار خوبی در تولید لوله و تجهیزات برای طرح‌های کشاورزی شده ولی تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

اکبری گفت: در پروژه‌های بزرگ آب و خاک، تولید کنندگان بخش خصوصی یاوران معاونت در به ثمررسیدن این طرح‌ها بوده‌اند.

وی اظهار کرد: با استفاده از عملیات به‌زراعی و به‌نژادی و مدیریت مصرف آب، بهره وری آب از۹۲۰ گرم تولید محصول به ازای یک مترمکعب آب به ۱۴۵۰ گرم  محصول به ازای یک مترمکعب آب رسیده است.

کد خبر: ۲۴٬۲۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha