۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹
بهره برداری از ۲۱۰ پروژه کشاورزی با اعتبار ۳۷۱ میلیارد ریالی در آذربایجان غربی
استاندار آذربایجان غربی خبر داد

بهره برداری از ۲۱۰ پروژه کشاورزی با اعتبار ۳۷۱ میلیارد ریالی در آذربایجان غربی

ارومیه - استاندار آذربایجان غربی از افتتاح ۲۱۰ پروژه بخش کشاورزی استان با اعتبار ۳۷۱ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدمهدی شهریاری ظهر یکشنبه در حاشیه بهره برداری از پروژه های بخش کشاورزی استان در روستای جهتلوی ارومیه در جمع خبرنگاران گفت: امروز شاهد بهره برداری از ۲۱۰ پروژه عمرانی، اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی استان بودیم که برای این پروژه ها ۳۷۱ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی ادامه داد: به کارگیری سیستم های جدید آبیاری باید یکی از مهم ترین اولویت های بخش کشاورزی استان باشد که استفاده از این نوع سیستم ها، افزایش راندمان تولید، صرفه جویی در مصرف آب، تامین حق آبه دریاچه ارومیه و تولید محصولات باکیفیت را به دنبال خواهد داشت.

شهریاری با اشاره به افزایش تولید محصولات در سایه استفاده از سیستم های جدید آبیاری گفت: سیب یکی از محصولات مهم کشاورزی استان بوده که در هر حال حاضر با آبیاری غرقابی میزان تولید آن در هر هکتار برابر ۲۰ تن است که با استفاده از سیستم های آبیاری نوین می تواند آن را به ۵۰ تا ۷۰ تن در هر هکتار افزایش داد.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر مصرف درست آب در بخش کشاورزی گفت: میزان استفاده از آب در بخش های کشاورزی پنج تا هفت میلیارد متر مکعب است که با بهره گیری از سیستم های جدید آبیاری و روش های نوین می تواند آن را به یک میلیارد متر مکعب کاهش داد. 

کد خبر: ۲۴٬۲۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha