۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱
قیمت گاز در پاکستان بیش از ۵۰ درصد گران می شود

قیمت گاز در پاکستان بیش از ۵۰ درصد گران می شود

منابع خبری در پاکستان می گویند انتظار می‌رود در هفته آینده قیمت گاز در این کشور بیش از ۵۰ درصد افزایش یابد؛ موضوعی که می تواند خبری بسیار ناگوار برای مردم پاکستان در آستانه فرا رسیدن فصل سرما باشد.

به گزارش بازار، زیان سالانه بخش گاز پاکستان ۳۵۰ میلیارد روپیه است در حالی که کل بدهی این بخش به ۲.۷۰ تریلیون روپیه (بیش از ۸ میلیارد و ۸۲۰ میلیون دلار) رسیده است.

به گفته منابع، تعرفه شرکت های گازرسانی Sui Northern Gas Limited (SNGPL) و Sui Southern Gas Company (SSGC) پاکستان پس از افزایش قیمت به ترتیب به ۴۱۵ روپیه به ازای هر mmbtu (واحد جهانی گاز) و ۴۱۷ روپیه به ازای هر mmbtu افزایش خواهد یافت.

سازمان تنظیم مقررات نفت و گاز (اوگرا) قبلاً به افزایش قیمت گاز اشاره کرده بود. منابع پاکستانی اضافه کردند اوگرا تایید نهایی خود را برای افزایش نرخ گاز به دولت فدرال ارسال کرده است. طبق مصوبه جدید مابه التفاوت تعرفه واردات گاز طبیعی مایع (LNG) و گاز طبیعی نیز حذف می شود.

طبق توافق صندوق بین المللی پول، افزایش قیمت گاز از دهم تیر اعمال شده است. قرار است وزارت نیروی پاکستان به زودی در مورد افزایش نرخ ها اطلاعیه رسمی صادر کند.

صندوق بین‌المللی پول اخیراً به پاکستان اجازه داده است پرداخت قبوض برق را برای مصرف‌کنندگانی که تا ۲۰۰ واحد برق مصرف می‌کنند برای مدت سه ماه تمدید کند. در مقابل، پاکستان مجبور شده است از تیر ماه قوانینی برای افزایش ۵۰ درصدی قیمت گاز و مبارزه با دزدی برق مصوب کند.

طبق آمارها، تنها حدود چهار میلیون مصرف کننده، یعنی حدود ۱۰ درصد از کل مردم پاکستان، واجد شرایط دریافت یارانه های دولت پاکستان خواهند بود.

محمدعلی وزیر موقت انرژی پاکستان نیز اخیرا با اشاره به زیان سالانه ۵۸۹ میلیارد روپیه ای دولت، بر اهمیت جلوگیری از برق دزدی و رسیدگی به قبوض پرداخت نشده تاکید کرد.

کد خبر: ۲۴۲٬۶۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha