۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹
نبود تقاضای مؤثر در بازار آهن

نبود تقاضای مؤثر در بازار آهن

نخستین روز هفته با ثبات قیمت روز آهن در اغلب مبادی فروش همراه بود اما کاهش و افزایش قیمت در برخی از مبادی فروش هم قابل مشاهده بود.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، نخستین روز هفته با ثبات قیمت روز آهن در اغلب مبادی فروش همراه بود اما کاهش و افزایش قیمت در برخی از مبادی فروش هم قابل مشاهده بود ولی به طور کلی بازار آهن شنبه مسبتا آرام گزارش شد و تقاضا نیز همچنان در کمترین حالت بود.

در ابتدای روز گذشته بازار ارز روند افزایشی داشت و پس از مدتی نوسان بین دو کانال ۴۹ و ۴۸ هزار تومان کانال ۵۰ هزا تومانی را هم رد کرد اما در پایان روز مجددا کمی عقب‌نشینی کرد و به کانال ۴۹ هزار تومانی بازگشت به طوری که در پایان روز هر دلار بازار آزاد حدود ۴۹ هزار و ۹۰۰ تومان مبادله شد.

بررسی اوضاع قیمت روز آهن
قیمت میلگرد روز شنبه در غالب مبادی فروش ثابت اعلام شد اما برخی کارخانه‌ها حدود ۱۰۰ تومان کاهش قیمت داشتند و تعدادی از کارخانه‌ها هم افزایش ۱۰۰ تومانی داشتند. به عنوان نمونه قیمت میلگرد ابرکوه با افزایش ۱۰۰ تومانی حدود ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام شد. قیمت میلگرد امیرکبیر هم با افزایش ۱۰۰ تومانی در هر کیلو حدود ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان مبادله شد.

قیمت میلگرد نیشابور تغییری نداشت و در هر کیلو حدود ۲۴ هزار و ۵۱۰ تومان برآورد شد. قیمت میلگرد ۱۴ اصفهان با کاهش ۱۰۰ تومانی در هر کیلو ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان برآورد شد. قیمت میلگرد روز در محدوده ۲۳.۷۰۰ تا ۲۵ هزار تومان قرار داشت و میانگین قیمت آن نیز ۲۴ هزار و ۲۷۰ تومان اعلام شد. قیمت روز تیرآهن در اغلب مبادی فروش ثابت اعلام شد اما قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان در برخی سایزها افزایش ۲۰ تا ۸۰ هزار تومانی داشت به طوری که قیمت آهن ۱۴ با افزایش ۲۰ هزار تومانی در هر شاخه ۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان اعلام شد.

قیمت قوطی آهن، قیمت پروفیل سبک، قیمت پروفیل گالوانیزه و سایر پروفیل‌ها نوسانات متعددی داشتند به طوری که قیمت پروفیل نیکان با افزایش ۲۰۰ تومانی همراه بود و در هر کیلو حدود ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان برآورد شد اما قیمت پروفیل اصفهان حدود ۳۰۰ تومان کاهش داشت و درهر کیلو ۳۶ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام شد. قیمت قوطی آهن ۲ میلیمتر عمدتا بین ۳۴.۵ تا ۳۵.۵ تومان قرار داشت.

قیمت لوله داربست، قیمت لوله مبلی، قیمت لوله صنعتی و سایر لوله‌های درزدار و بدون درز هم در کلیه مبادی فروش ثابت اعلام شد. قیمت روز نبشی، قیمت ناوانی و قیمت سپری عمتا ثابت اعلام شدند اما قیمت نبشی شکفته، و قیمت نبشی نستا با افزایش ۴۰۰ تا ۵۰۰ تومانی همراه بودند. قیمت نبشی ناب تبریز هم بدون تغییر بود.

گزارش‌ها از بورس کالای روز گذشته حاکی است در روز شنبه هجدهم شهریور ماه ۱۴۰۲، در تالار صنعتی بورس کالا، حدود ۲ میلیون و ۱۶۷ هزار و ۴۵۲ تن محصول فولادی عرضه شد که از این میزان ۸۲۱ هزار و ۵۱۲ تن یعنی معادل ۳۷.۹ درصد محصولات به فروش رفتند.

همچنین، در این روز ۱۴ هزار و ۱۶۰ تن از شمش بلوم در دسترس مشتریان قرار گرفت و ۱.۷ درصد این مقدار، یعنی ۲۵۰ تن به فروش رفت. قیمت میانگین موزون ثبت شده برای این محصول ۲۰ هزار و ۱۹۰ تومان بود.

از میلگرد ساده صنعتی عرضه شده نیز ۱.۸ درصد به معامله رفت و قیمت پایه آن ۳۱ هزار و ۸۶۹ تومان بود. در این روز، ۲ هزار و ۵۷۵ تن از میلگرد آلیاژی نیز به فروش رفت و این محصول با قیمت ۲۶ هزار و ۲۷۶ تومان به معامله گذاشته شد.

در میان محصولات دیگر، ۱.۴ درصد میلگرد کلاف به فروش رسید. علاوه بر این، فروشندگان تیرآهن ۴ هزار و ۹۲۲ تن از این محصول را به بازار عرضه کردند و تقریباً ۹۴ درصد از آن به معامله رسید. در بخش ورق سرد خودرو نیز ۴۲ درصد از محصولات به فروش رفت.

همچنین، ۲۰ هزار تن ورق گالوانیزه خودرو با قیمت میانگین ۴۱ هزار و ۹۹ تومان به فروش رسید. در پایان، ۶۲ درصد آهن اسفنجی یعنی معادل ۱۳۶ هزار تن با قیمت موزون ۱۲ هزار و ۳۷۳ تومان خریداری شد.

امروز نیز حدود ۲۲ هزار تن آهن اسفنجی بریکت عرضه می‌شود که قیمت آن در هر کیلو ۱۳ هزار و ۹۸ تومان برآورد شد گفتنی است قیمت آهن اسفنجی حدود ۱.۵ درصد افزایش داشته و حجم این محصول نیز حدود ۴ درصد افزایش دارد.

کد خبر: ۲۴۲٬۵۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha