۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
مردم قبل از خرید لوازم خانگی قیمت ها را رصد کنند
مدیرکل نظارت برکالاهای فلزی سازمان حمایت:

مردم قبل از خرید لوازم خانگی قیمت ها را رصد کنند

جوهریان، مدیرکل نظارت بر کالاهای فلزی سازمان حمایت گفت: از مردم می خواهیم قبل ازورود به بازار قیمتها را دیده و باکسب اطلاع وارد بازار شوند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، مجتبی جوهریان با بیان اینکه به بهانه ثبات قیمت نمی شود افزایش قیمت مواد اولیه را نادیده گرفت، گفت: امروز با ممنوعیت واردات بهترین فضا برای تولید کننده هاست و شرکت ها مکلفند با افزایش تیراژ و عرضه مناسب بازار را به سمت ثبات برند.

وی درخصوص ادامه دار بودن ممنوعیت واردات گفت: بر اساس سیاست های ارزی کشور، از خرداد ۹۷ محدودیت واردات را اعمال کردیم و فعلا ادامه دارد.

جوهریان افزود: به اندازه کافی ظرفیت تولید لوازم خانگی را داریم و فقط با مصرف کننده هایی مواجهیم که به استفاده از برخی برندهای خارجی تمایل دارند.

وی ابراز امیدواری کرد مردم به کالای داخلی اعتماد کنند و این مهم را نیازمند ارتقای خدمات پس از فروش دانست و در خصوص آمار ۵۰درصدی قاچاق لوازم خانگی در بازار گفت: در اینباره حوزه های ذی ربط باید اظهار نظر کنند.

جوهریان تصریح کرد: ما کمک می کنیم تا بازار شفاف شود و این مسئله با درج قیمت در سامانه ۱۲۴ میسر است.

وی افزود: قیمت های درج شده به معاونت های بازرسی استانی ابلاغ می شود که حداکثر قیمت در کف بازار است و کسی که رعایت نکند، گران فروشی و تخلف کرده است.

جوهریان گفت: از مردم می خواهیم قبل از ورود به بازار قیمت ها را دیده و با کسب اطلاع وارد بازار شوند.

این مقام مسئول در سازمان حمایت افزود: کالای قاچاق که متولی خاص ندارند، شناسنامه و خدمات پس از فروش نداشته و از مردم می خواهیم با عدم خرید این اجناس بهترین کنترل را در بازار ساری و جاری سازند.

جوهریان با اشاره به اینکه تولید لوازم خانگی چند درصد زیر نیاز بازار صورت می گیرد و اگر مواد اولیه بخوبی در داخل تامین شود، با افزایش تیراژ به سقف تعیین شده دست می یابیم، گفت: تولید کننده بعد از خوداظهاری قیمت را در سامانه بارگذاری می کند و اگر این مسیر را رعایت کند، برخی شرکت ها شاید به کاهش قیمت نیاز داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: به شرکت ها اعلام کردیم اگر این مصوبه را رعایت نکنند، پرونده تعزیراتی برایشان تشکیل خواهد شد.

جوهریان گفت: امروز بالغ بر ۱۵ تا ۲۰ شرکت را ثبت و آن ها را به سامانه اضافه می کنیم و جلساتی نیز با انجمن داشتیم که تمام شرکت های عرضه کننده باید تا اوایل هفته آینده در سامانه ثبت شوند.

کد خبر: ۲۴٬۲۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha