۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
سرمایه گذاری پر سود در کانادا

سرمایه گذاری پر سود در کانادا

یکی از روش‌های مهاجرت به کشور کانادا، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری است.

به گزارش بازار، یکی از روش‌های مهاجرت به کشور کانادا، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری است. برای سرمایه گذاری پر سود در کانادا می‌توان از روش‌های مختلفی اقدام کرد. داشتن اقتصاد قدرتمند، نیروی کار فعال و تسهیلات مناسب برای سرمایه گذاری، کانادا را به یکی از گزینه‌های مطلوب برای سرمایه گذاری تبدیل کرده است.

روش‌های سرمایه گذاری در کانادا

کشور کانادا به دلیل اقتصاد قوی خود، یکی از بهترین کشورها برای سرمایه گذاری است. این کشور طیف گسترده‌ای از روش‌های سرمایه گذاری را به افراد ارائه می‌دهد. هر یک از این روش‌ها، شرایط متفاوتی دارد و ممکن است منجر به اخذ اقامت دائم کشور کانادا شود. همچنین هر یک از استان‌های این کشور، برنامه مهاجرتی مخصوص به خود را به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهد. شما می توانید در این لینک انواع روش های سرمایه گذاری در کانادا را به صورت کامل مطالعه و بررسی کنید، اما به‌طورکلی، روش‌های سرمایه گذاری پرسود در کانادا به شرح زیر هستند:

ثبت شرکت در کانادا

یکی از روش‌های سرمایه گذاری پر سود در کانادا ثبت شرکت در این کشور است. برای ثبت شرکت در کانادا سرمایه‌گذاران باید یک حساب بانکی تجاری داشته باشند و برای اخذ شماره تجاری و صورت‌حساب‌های مالیاتی در یک اکانت تجاری ثبت‌نام کنند. ثبت شرکت در کشور کانادا به دو روش امکان‌پذیر است و هر یک از این روش‌ها، قوانین مخصوص به خود را دارد.

ثبت شرکت به صورت استانی

ثبت شرکت به صورت استانی به این معنا است که متقاضی می‌تواند در یکی از استان‌های کانادا اقدام به ثبت شرکت کند. در این روش، هر استان یا منطقه قوانین جزئی به‌خصوصی دارد؛ اما به صورت کلی پروسه ثبت شرکت در تمامی استان‌ها یکسان است. ثبت شرکت به صورت استانی به دو روش امکان‌پذیر است:

  • روش Register: این روش ثبت شرکت مخصوص تجارت‌هایی است که یا مالکیت مشارکتی دارند یا تحت مالکیت انحصاری اداره می‌شوند. شرکت‌هایی که به روش Register ثبت می‌شوند، فاقد شخصیت حقوقی مستقل هستند.

  • روش Incorporate: در این روش، شرکت به‌عنوان یک شخصیت حقوقی مستقل شناخته می‌شود و جدا از سهامداران خود فعالیت می‌کند.

سرمایه گذاری پر سود در کانادا

ویزای استارت آپ کانادا

ویزای استارت آپ یکی از روش‌های سرمایه گذاری پرسود در کانادا است که به افراد خلاق و ماهر امکان اشتغال‌زایی در این کشور را می‌دهد. برای مهاجرت و در نهایت اقامت در کانادا از طریق سرمایه گذاری با ویزای استارتاپ باید بتوانید صلاحیت خود را برای راه‌اندازی یک طرح مبتکرانه جدید، ثابت کنید. در این روش، سرمایه‌گذار باید برنامه‌ای ارائه دهد که فرصت شغلی برای شهروندان کانادایی ایجاد می‌کند.

در نهایت باید از یک سازمان معتبر کانادایی، تاییدیه بگیرید و مبلغی را برای سرمایه گذاری در این روش اختصاص دهید. توجه داشته باشید برخی از سازمان‌های کانادایی به دنبال فرصتی هستند که افراد ماهر و صاحب ایده‌های تجاری را استخدام کنند. در این صورت، یک نامه ساپورت برای این افراد صادر می‌شود تا شرایط مهاجرت برای شخص و اعضای خانواده‌اش فراهم شود.

خرید بیزینس در کانادا

یکی دیگر از روش‌های دریافت اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری خرید بیزینس در این کشور است. برای خرید کسب‌وکار با این روش، نیازی به ارائه مدرک دانشگاهی و زبان انگلیسی نیست. متقاضی می‌تواند با ارائه سابقه مدیریتی و تامین سرمایه و همچنین پرداخت هزینه ویزای سرمایه گذاری، اقدام به خرید بیزینس در کشور کانادا کند. این روش با خرید حداقل ۵۰ درصد سهام یک شرکت کانادایی امکان‌پذیر است.

کارآفرینی های استانی کانادا

برنامه کارآفرینی استانی کانادا به افرادی که تجربه کاری و مدیریتی دارند و می‌خواهند با سرمایه خود کسب‌وکار خود را در خاک کانادا راه اندازه کنند، ارائه می‌شود. با این برنامه شما می‌توانید ویزای کار دریافت کنید و وارد خاک این کشور شوید. در این روش، سرمایه‌گذاران می‌توانند تنها در استانی که ویزای کار برای آن‌ها صادر شده است، اقامت داشته باشند. قوانین مهاجرتی این برنامه در هر استان متفاوت است و هر استان برنامه مدیریتی مخصوص به خود را با توجه به شرایط اقتصادی و اولویت‌های خود ارائه می‌دهد.

برای سرمایه گذاری پر سود در کانادا و اخذ اقامت می‌توانید برنامه‌های هر یک از استان‌های کانادا از جمله نیوبرانزویک، بریتیش کلمبیا، انتاریو، کبک و نوا اسکوشیا را بررسی کنید. چنانچه سابقه مدیریتی و سرمایه کافی داشته باشید، می‌توانید اقدام به راه‌اندازی شرکت، خرید بیزنس و اشتغال‌زایی برای شهروندان کانادایی کنید.

حداقل هزینه برای سرمایه گذاری پر سود در کانادا

هزینه سرمایه گذاری پر سود در کانادا با توجه به روش سرمایه گذاری و استان‌های مختلف، متفاوت است. در جداول زیر می‌توانید با این هزینه‌ها آشنا شوید:

روش سرمایه گذاری

حداقل سرمایه لازم

سیستم امتیازشماری

برنامه سرمایه گذاری کبک

۳۵۰ هزار دلار کانادا (غیرقابل‌بازگشت)

۱.۲ میلیون دلار کانادا ۵ ساله

دارد

کارآفرینی (سرمایه گذاری استانی)

۱۰۰ هزار دلار کانادا

دارد

ثبت شرکت

۲۰۰ هزار دلار کانادا

ندارد

خرید بیزینس

۲۰۰ هزار دلار کانادا

ندارد


 

هزینه اخذ ویزای کار در برنامه سرمایه گذاری کانادا

مبلغ به دلار کانادا

نوع درخواست

۲۵۵ دلار

ویزای کار نفر اصلی

۲۵۵ دلار

ویزای کار همسر

۱۰۰ دلار

ویزای بازدید فرزندان


 

هزینه اخذ اقامت دائم در برنامه سرمایه گذاری کانادا

مبلغ به دلار کانادا

نوع درخواست

۲۱۴۰ دلار

اقامت دائم متقاضی

۱۳۶۵ دلار

اقامت دائم همسر

۲۳۰ دلار

اقامت دائم هر فرزندان

مزایا و معایب سرمایه گذاری در کانادا

کانادا کشوری است با اقتصاد پویا و فعال که بهترین موقعیت برای سرمایه گذاری و دریافت اقامت را دارد. مزایای سرمایه گذاری پرسود در کانادا نسبت به سرمایه گذاری در دیگر کشورها، بیشتر است؛ اما طبعا معایبی هم دارد که ممکن است برای برخی افراد آزاردهنده باشند.

مزایای سرمایه گذاری در کانادا

با توجه به اینکه اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری از آسان‌ترین روش‌های مهاجرتی به این کشور محسوب می‌شود، بهتر است با مزایای سرمایه گذاری در کانادا آشنا شویم:

  • پایین بودن نرخ مالیات

  • عدم تاثیر موفقیت در بیزینس هنگام اخذ اقامت دائم

  • کم‌تر بودن نرخ حقوق کارمندان و نیروی کار نسبت به دیگر کشورها

  • امنیت بالا

  • تداوم در کسب‌وکارها

  • اقتصاد پایدار

  • کیفیت بالای زندگی

  • دارای جامعه فرهنگی فاقد تبعیض نژادی

سرمایه گذاری پر سود در کانادا

معایب سرمایه گذاری در کانادا

هر کشوری علاوه بر مزایای مهاجرتی که دارد، از معایبی نیز برخوردار است. معایب سرمایه گذاری در کشور کانادا شامل موارد زیر می‌شود:

  • عدم امکان سرمایه گذاری از طریق خرید ملک و سایر دارایی‌ها و راه‌اندازی کسب‌وکار به‌عنوان تنها راه سرمایه گذاری

  • طولانی بودن پروسه اخذ ویزای دائم در سال اول کسب‌وکار

  • مسافت طولانی با ایران

مدت زمان گرفتن ویزای سرمایه گذاری کانادا

مدت زمان اخذ ویزای سرمایه گذاری کشور کانادا در روش‌های مختلف، متفاوت است. در برخی موارد، ممکن است ۲ سال برای اخذ اقامت دائم و ویزای این کشور زمان صرف شود. چنانچه اقدام به ثبت شرکت در کانادا کنید، پروسه اخذ ویزای سرمایه گذاری سریع‌تر انجام می‌گیرد و بعد از ۶ یا ۷ ماه می‌توانید ویزای خود را دریافت کنید.

در صورت آماده بودن مدارک خود، بهتر است هر چه سریع‌تر به کنسولگری مراجعه فرمایید تا پروسه دریافت ویزا را طی کنید. علاوه بر این، سابقه و میزان سرمایه شما تاثیر چشمگیری بر روند فرآیند اخذ ویزا خواهد گذاشت.

جمع‌بندی

کانادا یکی از کشورهایی است که سرمایه‌گذاران زیادی را به‌سوی خود می‌کشاند. برای سرمایه گذاری پرسود در کانادا باید از یکی از روش‌های ثبت شرکت، خرید بیزینس، سرمایه گذاری استانی و... اقدام کنید. حداقل مبلغ برای اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری در کانادا ۱۰۰ هزار دلار کانادا است. برای تصمیم‌گیری بهتر در این زمینه، بهتر است از کارشناسان مهاجرتی مشاوره بگیرید.

کد خبر: ۲۴۲٬۵۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha