۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
همراه بالاتر از میانگین درآمد ماهانه ثبت کرد
گزارش کدال نشان داد

همراه بالاتر از میانگین درآمد ماهانه ثبت کرد

همراه تا پایان مرداد امسال ۱۸۷۰۰ میلیارد تومان فروش داشته که و میانگین ماهانه ۳۷۴۰ میلیارد تومان داشته است و مرداد ماه همراه بالاتر از میانگین ماهانه درآمد ثبت کرد.

بازار؛ گروه بورس: شرکت ارتباطات سیار ایران طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ معادل ۴۰۱۰ میلیارد تومان از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۱۷ درصد افزایش داشته است.
«همراه» با سرمایه ثبت شده ۷۵۲۰ میلیون تومان طی عملکرد ۵ ماهه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ رشد بالایی در درآمد فروش داشته به طوری که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶۳۸ درصد رشد داشته است.
گزارش ماهانه همراه نشان می دهد که در مرداد ۱۴۰۲ موفق به فروش ۴۰۱۶ میلیارد تومان محصول شده که نسبت به ماه گذشته رشد ۵ درصدی داشته است.
میانگین فروش ماهانه شرکت تا پایان این ماه مبلغ ۳۷۴۰ میلیارد تومان بوده که فروش این ماه نسبت به میانگین فروش ماهانه ۷ درصد بیشتر بوده است. مجموع فروش شرکت در سال مالی ۱۴۰۲ مبلغ ۱۸۷۰۰ میلیارد تومان بوده است.
شرکت در آخرین برآورد خود، پیش بینی فروش ۵۰۷۵۷ میلیارد تومانی با حاشیه سود ناخالص ۲۷ درصدی برای سال مالی پیش رو را داشته که توانسته تا پایان مرداد امسال حدود ۳۷ درصد بودجه خود را از لحاظ مبلغ فروش، پوشش دهد.

در حال حاضر با توجه به اینکه قراردادهای بسیار بزرگی بین همراه اول و شرکت‌های دانش‌بنیان منعقد شده است پیش بینی می شود درآمد این شرکت روندی صعودی بگیرند.

بر مبنای تفاهم‌نامه ای که همراه اول داشته «تسهیل و حمایت از ایجاد، توسعه زیست‌بوم نوآوری و افزایش عمق بومی سازی فناوری الکترونیک و میکروالکترونیک زیرساخت های حوزه های ارتباطات و فناوری اطلاعات»، «تجاری سازی، ایجاد یا توسعه بازار برای شرکت‌های دانش‌بنیان فعال حوزه» و «جذب سرمایه سازمان های توسعه ای» در دستور کار قرار گرفته است.

همراه اول با دو رویکرد به حوزه فناوری ورود پیدا کرده است؛ یکی از این حوزه‌ها بازار بزرگ همراه اول برای محصولات فناورانه است. برای مثال در سال‌های گذشته قراردادهای بسیار بزرگی بین همراه اول با شرکت‌های دانش‌بنیان منعقد شده است. اما رویکرد دوم ناظر بر شرایطی در کشور است که چون زنجیره‌های اصلی توسعه فناوری در صنعت تلکام شکل نگرفته، اپراتورها را واجد نقش توسعه‌دهنده فناوری می‌کند.

کد خبر: ۲۴۲٬۵۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha