۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
تعاملات مناطق آزاد ایران و فوجیان چین| اروند ۴ راه مواصلاتی دارد

تعاملات مناطق آزاد ایران و فوجیان چین| اروند ۴ راه مواصلاتی دارد

آبادان- طی نشست مسئولان و فعالان اقتصادی استان «فوجیان» کشور چین و مدیران عامل مناطق آزاد ایران، توانمندی ها، ظرفیت ها و فرصت های همکاری های دو جانبه، بین طرفین ارائه شد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، صبح یکشنبه در حاشیه برگزاری بیست و سومین نمایشگاه سرمایه گذاری و تجارت (CIFIT) در جلسه ای که توسط وزارت بازرگانی استان«فوجیان» تنظیم شده بود، مسئولان ذیربط ایران و چین در حوزه های صنعتی، توانمندی ها و ظرفیت های خودشان را ارائه کردند.

بر این اساس چهار منطقه صنعتی این استان ظرفیت ها، توانمندی ها و فرصت های خود برای همکاری با مناطق آزاد ایران را عرضه و عمدتا بر این موضوع تأکید داشتند که مناطق صنعتی «فوجیان» مزایا و مشوق های مختلفی را برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم می کند و در همین راستا آماده همکاری با مناطق آزاد ایران نیز هستند.

بنا بر این گزارش با توجه به تجربیات فعالان اقتصادی استان « فوجیان» به ویژه کارهای مشترکی که با دیگر کشورها در حوزه مناطق صنعتی انجام داده اند؛ فرصت بسیار خوبی برای همکاری های مشترک بین مناطق آزاد ایران و مناطق صنعتی این استان وجود دارد.

لازم به ذکر است، در این دیدار مدیران عامل مناطق آزاد ایران برخی موضوعات و سوالات مد نظر خود به ویژه در حوزه مالکیت زمین و تأمین زیرساخت و مشوق هایی که به سرمایه گذاران در این مناطق اعطاء می شود را مطرح که پاسخ های لازم از سوی مسئولان استان « فوجیان» به آنها ارائه شد.

با توجه به تجربیات و دانشی که طرف چینی با دیگر کشورها در این مسیر طی چند دهه کسب نموده؛ امید می رود فرصت بی بدیلی برای همکاری بین مناطق صنعتی استان « فوجیان» و مناطق آزاد وتجاری ایران در آینده نزدیک حاصل شود.

چین با ۲۵۰۰ منطقه خاص اعم از آزاد و ویژه اقتصادی، بیشترین مناطق محصور شده در دنیا را دارا است که به لحاظ کیفی این مناطق را محور توسعه خود قرار داده؛ در این میان استان « فوجیان» جزو پیشگامان مناطق آزاد در این کشور است که به لحاظ تجربه می تواند کمک شایانی در جهت ارتقاء سطح کمی و کیفی به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران بکند.

کد خبر: ۲۴۲٬۵۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha