۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
مصارف بانکی در مازندران ۴ درصد افزایش یافت
استاندار مازندران:

مصارف بانکی در مازندران ۴ درصد افزایش یافت

بابلسر - استاندار مازندران گفت: میزان مصارف نسبت به منابع بانکی در استان با رشد ۴ درصدی مواجه بوده است.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد حسین زادگان بعدازظهر یکشنبه در جلسه کمیسیون شورای هماهنگی بانک ها که در مرکز فرهنگی بانک ملی در بابلسر برگزار شد، افزایش مطالبات بانکی را از جمله مشکلات بیان کرد و گفت: در سال گذشته میزان مصارف بانک ها نسبت به منابع پیشی گرفته و با رشد ۴ درصدی مواجه بوده است.

وی با اظهار اینکه بانک های دولتی همراهی خوبی برای حل مشکلات واحدهای اقتصادی و تولیدی در استان داشتند، از همکاری نامناسب بانک های خصوصی انتقاد کرد و خواستار نقش پذیری بانک های خصوصی برای حوزه تولید و اقتصاد استان شد و گفت: باید موانع و مشکلات فراروی برای افزایش نقش بانک های خصوصی در تولید استان رفع شود.

وی به تملیک برخی واحدهای تولیدی توسط بانک ها اشاره و خواستار تعیین تکلیف و احصای لیست کارخانه های تملیک شده از سوی بانک ها شد و گفت: باید برای بازگشت واحدهای تملیک شده به چرخه تولید گام برداشت.

استاندار مازندران واگذاری واحدهای تملیک شده به سرمایه گذاری دارای اهلیت را از جمله درخواست ها مطرح کرد با بیان اینکه افزایش میزان مطالبات بانکی از جمله مسائل فراروی است، تصریح کرد: برای ارائه خدمات بانکی باید این مطالبات پرداخت شود.

حسین زادگان، تسهیلات سرمایه درگردش را از نیازهای تولیدکنندگان مطرح کرد و از بانک ها خواست تا همکاری لازم در این بخش داشته باشند.

کد خبر: ۲۴٬۲۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha