۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴
ثبت معامله ۲۸ هزار قرارداد آتی در بورس کالا

ثبت معامله ۲۸ هزار قرارداد آتی در بورس کالا

در هفته منتهی به ۱۷ شهریور ۲۸ هزار و ۴۴۱ قرارداد به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان در بورس کالا منعقد شد.

به گزارش بازار، ۲۸ هزار و ۴۴۱ قرارداد آتی به ارزش ۳۰۰ میلیارد و ۱۹۹ میلیون تومان در بازار مشتقه در هفته منتهی به ۱۷ شهریور منعقد شد. بیشترین سهم معاملات بازار قراردادهای آتی به لحاظ حجم و ارزش متعلق به زعفران با ۲۰ هزار و ۴۰۸ قرارداد به ارزش ۱۱۳ میلیارد و ۹۵۷ میلیون تومان برای ۳ موعد تحویلی شهریور، آبان و اسفند ۱۴۰۲ بود.

در این مدت همچنین ۶ هزار و ۹۰۴ قرارداد صندوق طلا به ارزش ۱۸۲ میلیارد و ۱۳۰ تومان منعقد شد. این تعداد قرارداد در ۶ موعد تحویلی مهر، آذر و بهمن ۱۴۰۲ و فروردین، خرداد و مرداد ۱۴۰۳ در هفته منتهی به ۱۷ شهریور منعقد شد.

شمش طلا نیز شاهد انعقاد ۸۳۹ قرارداد به ارزش ۲ میلیارد و ۹۰۴ میلیون تومان در ۴ موعد تحویل ۲۹ شهریور، ۲۹ مهر، ۳۰ آبان و ۲۸ آذر ۱۴۰۲ بود.

نقره هم با انعقاد ۲۹۰ قرارداد به ارزش بیش از یک میلیارد و ۲۰۷ میلیون تومان در ۳ موعد تحویلی شهریور، آذر و اسفند ۱۴۰۲ روبه رو بود.

زعفران با سهم ۷۲ درصدی در حجم و ۳۸ درصدی از ارزش کل معاملات قراردادهای آتی از نظر حجم در جایگاه اول و به لحاظ ارزش در جایگاه دوم ایستاد.

سهم صندوق طلا از حجم معاملات ۲۴ درصد و از ارزش ۶۱ درصد بود؛ به این ترتیب صندوق طلا به لحاظ حجم دوم و به لحاظ ارزش جایگاه اول را به خود اختصاص داد.

ثبت معامله ۲۸ هزار قرارداد آتی در بورس کالا

کد خبر: ۲۴۲٬۳۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha