۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
اجرای منطقه آزاد اینچه برون فاز بندی شود | عدم استقبال سرمایه گذار
رئیس اتاق بازرگانی گرگان:

اجرای منطقه آزاد اینچه برون فاز بندی شود | عدم استقبال سرمایه گذار

گرگان- یوسفی، رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: با توجه به وسعت زیاد منطقه آزاد اینچه برون اجرای عملیات آن نیازمند فاز بندی است و در غیر این صورت سرمایه گذار از این طرح استقبال نمی کند.

امیر یوسفی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: استان گلستان برای ایجاد تحول با توجه به اتصال با کشورهای آسیای میانه نیازمند راه اندازی منطقه آزاد اینجه برون بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان افزود: با توجه به اینکه کشورهای اطراف بیشتر مصرف کننده و در میسر توسعه هستند و نیازهایشان را باید از کشورهای دیگر تامین کنند، منطقه آزاد ظرفیت بسیار خوبی برای استان است که می تواند به کشور ترکمنستان، قزاقستان و همچنین به بازارهای روسیه و کشور چین با توجه خط ریلی احداث شده دسترسی داشته باشد.

یوسفی ادامه داد: البته همه این موارد بستگی به این مسئله دارد که ما بتوانیم امکانات و تکنولوژی را در منطقه اینچه برون راه اندازی و از آن بهره ببریم.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان تصریح کرد: با توجه به بزرگی و وسعت طرح منطقه آزاد اینچه برون، برای شروع کار با هزینه زیادی مواجه می‌شویم که با توجه به شرایطی که داریم اجرای آن از عهده ما خارج می شود.

وی گفت: می توانیم به جای یک وسعت زیاد منطقه آزاد اینچه برون، آن را در فازهای مختلف اجرایی کنیم و اگر این مساله محقق می شد، این طرح تاکنون به سرانجام می رسید.

یوسفی ادامه داد: در منطقه تجاری هزار هکتاری اترک نیز همین اشتباه سبب شد بعد سرمایه گذاری فراوان تنها چند کارخانه فعال است چرا که هنوز زیرساخت های لازم برای توسعه این منطقه تجاری فراهم نیست.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان با بیان اینکه می توان منطقه اینچه برون را در طرح های ۱۰۰ هکتاری فاز بندی کرد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به بزرگی این طرح در جذب سرمایه گذار موفق نبودیم چرا که در این سال ها اتفاق خاصی در این منطقه به وجود نیامده به جز اینکه یک زمینی به وسعت ۱۲۰ هکتار برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به تحریم و کمبود اعتبارات در کشور گفت: بسیاری از پروژه ها در استان وجود دارد که بعد سال ها بلاتکلیف باقی مانده و تنها دلیل آن تورم و کمبود اعتبارات است.

کد خبر: ۲۴۲٬۳۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha