۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴
اتحادیه اروپا نام ۶ غول فناوری مشمول قوانین این اتحادیه را اعلام کرد

اتحادیه اروپا نام ۶ غول فناوری مشمول قوانین این اتحادیه را اعلام کرد

اتحادیه اروپا نام ۶ شرکت بزرگ «دروازه‌بان فناوری» را که باید از قانون بازارهای دیجیتال (DMA) پیروی کنند را اعلام کرد.

به گزارش بازار، نام این شرکت‌ها کاملاً آشناست؛ آلفابت، آمازون، اپل، بایت‌دنس، متا و مایکروسافت.

کمیسیون اروپا (EC) اعلام کرده که پلتفرم‌های دیجیتال در صورتی می‌توانند به عنوان دروازه‌بان تعیین شوند که دروازه مهمی را بین مشاغل و مصرف‌کنندگان در رابطه با خدمات پلتفرم اصلی ایجاد کنند.

شرکت‌های دروازه‌بان تا مارس ۲۰۲۴ فرصت دارند که مطمئن شوند خدمات قابل اجرای آن‌ها با قوانین بازارهای دیجیتال (DMA) مطابقت دارد.

بر اساس قانون بازارهای دیجیتال، دروازه‌بان‌ها نمی‌توانند خدمات خود را بر رقبا ترجیح دهند و نمی‌توانند کاربران را در پلتفرم خود محبوس نگه دارند.

آن‌ها باید به شرکت‌ها و نهادهای ثالث اجازه دهند در شرایط خاص نیز با آن‌ها همکاری کنند.

در همین حال، مایکروسافت و اپل ادعا کرده‌اند که علی‌رغم رعایت آستانه‌هایی که کمیسون اروپا تعیین کرده، اما بینگ، ادج، مایکروسافت ادورتایزینگ و آی مسیج، واجد شرایط دروازه‌بان اینترنت نیستند و نباید از قانون جدید پیروی کنند.

کمیسیون اروپا تحقیقات برای بررسی ادعاهای شرکت‌ها را آغاز کرده است.

این قوانین احتمالاً تأثیر عمده‌ای روی اپل خواهد داشت. گزارش‌ها نشان داده که اپل قرار است به فروشگاه‌های برنامه‌های شخص ثالث و بارگذاری جانبی در iOS ۱۷ اجازه نصب فروشگاه‌های اپ طرف ثالث وهمچنین دانلود نرم افزارهای خارج از اپ استور را بدهد.

مسئولان اپل در گفتگو با رویترز اعلام کرده اند که نگران خطرات حریم خصوصی و امنیتی هستند که ممکن است در نتیجه انطباق با DMA ظاهر شود.

اگر شرکت دروازه‌بان از قوانین بازارهای دیجیتال (DMA) پیروی نکند، ممکن است عواقب جدی برایش داشته باشد. کمیسیون می‌تواند شرکت دروازه‌بان متخلف را تا ۱۰ درصد از گردش مالی جهانی‌اش جریمه کند و اگر شرکت دروازه‌بان به نقض قوانین ادامه دهد، این میزان می‌تواند به ۲۰ درصد افزایش یابد.

کد خبر: ۲۴۲٬۲۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha