۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
اطلاعات فنی و اقتصادی ۴۲ شرکت متقاضی طرح‌های پتروپالایشی ثبت شد
معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت:

اطلاعات فنی و اقتصادی ۴۲ شرکت متقاضی طرح‌های پتروپالایشی ثبت شد

فلاحتیان، معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت از ثبت اطلاعات فنی و اقتصادی ۴۲ شرکت متقاضی احداث طرح‌های پالایشگاهی و پتروپالایشگاهی در سواحل کشور با استفاده از سرمایه مردمی خبر داد و گفت: از این تعداد، ۹ شرکت توانستند تأییدیه بانکی خود را برای احراز توانمندی مالی در سایت بارگذاری کنند.

به گزارش بازار به نقل از شانا، هوشنگ فلاحتیان با بیان اینکه مهلت سرمایه‌گذاران احداث طرح‌های پالایشی و پتروپالایشی در سواحل کشور با استفاده از سرمایه مردمی ۱۵ خردادماه پایان یافت، اظهار کرد: شرکت‌هایی که اطلاعات آنها ناقص است تا ۲۷ خردادماه برای تکمیل آن و همچنین ارسال تأییدیه بانکی فرصت دارند.

وی با بیان اینکه وزارت نفت و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفت ایران پس از پایان این فرصت، بررسی را مطابق آنچه در آیین‌نامه آمده، آغاز می‌کنند، افزود: شرکت‌هایی که شاخص‌ها و متغیرهای کلیدی را داشته باشند برای توسعه پتروپالایشگاه‌ها انتخاب خواهند شد.

فلاحتیان تأکید کرد: شرکت‌هایی که نتوانند اطلاعات خود را تا ۲۷ خردادماه تکمیل کنند به‌طور طبیعی درخواست اولیه آنها تأیید نخواهد شد.

مجلس شورای اسلامی نیمه نخست ۱۳۹۸ قانون حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت‌خام و میعانات ‌گازی با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی را تصویب کرد که بر اساس آن وزارت نفت مؤظف شد ظرف حداقل دو ماه آیین‌نامه اجرایی این ماده قانونی را به تصویب هیئت وزیران برساند و حداکثر یک ماه پس از آن برای جذب سرمایه‌گذار احداث پتروپالایشگاه‌ها فراخوان دهد.

آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت‌خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی ۲۹ دی‌ماه پارسال به تصویب هیئت وزیران رسید و پس از آن وزارت نفت ۱۳ بهمن‌ماه  فراخوان عمومی جذب سرمایه‌گذار ساخت پالایشگاه و پتروپالایشگاه را در تارنمای وزارت نفت (MOP) قرار داد.

متقاضیان سرمایه‌گذاری طبق برنامه برای توسعه پالایشگاه‌ها و پتروپالایشگاه‌ها تا ۲۹ اردیبهشت فرصت داشتند مطالعات فنی و اقتصادی خود را در سامانه بارگذاری کنند، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا این مهلت تا ۱۵ خردادماه تمدید شد.

کد خبر: ۲۴٬۲۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha