۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
قیمت فروش نفت عربستان به آسیا بالا رفت

قیمت فروش نفت عربستان به آسیا بالا رفت

عربستان سعودی پس از اعلام تمدید کاهش داوطلبانه تولید تا پایان سال ۲۰۲۳، قیمت فروش نفت به مشتریانش در آسیا و آمریکا را اندکی افزایش داد.

به گزارش بازار، شرکت دولتی آرامکوی سعودی قیمت گرید نفتی عرب لایت به آسیا در اکتبر را به میزان ۱۰ سنت افزایش داد و سه دلار و ۶۰ سنت در هر بشکه بالاتر از قیمت پایه منطقه ای تعیین کرد. هر چند این قیمت بالاترین قیمت از دسامبر است اما این افزایش، کمتر از افزایش ۳۰ سنتی است که تحلیلگران در نظرسنجی بلومبرگ پیش بینی کرده بودند.

قیمت فروش همه گریدهای نفتی آرامکو به آمریکا هم ۲۰ سنت در هر بشکه افزایش یافت.

این افزایش قیمت پس از آن اعلام شد که عربستان، از تصمیم خود برای تمدید کاهش داوطلبانه تولید تا دسامبر خبر داد. این کشور تولید نفت خود را در حدود ۹ میلیون بشکه در روز نگه خواهد داشت که پایین ترین میزان در چند سال اخیر است. روسیه هم همزمان اعلام کرده است که محدودیت صادراتی خود را تمدید می کند.

اقدام این کشور، این اطمینان را ایجاد کرده که بازار نفت، پایان قوی در سال ۲۰۲۳ خواهد داشت. پس از ماه ها محدودیت عرضه، نفت برنت در روزهای اخیر به بالای مرز ۹۰ دلار در هر بشکه صعود کرده است و بعضی از معامله گران منتظر صعود قیمت ها به ۱۰۰ دلار هستند.

اما در اقدامی که مایه آسودگی خاطر خریداران اروپایی شد، قیمت عرضه به مدیترانه و شمال غربی اروپا را ۱۰ سنت در هر بشکه کاهش داد اما قیمت فروش این شرکت از نظر تاریخی، بالا مانده است. مشتریان نفت عربستان در اروپا به دنبال منابع جایگزین بوده اند و بسیاری از آنها به نفت شیرین حاوی گوگرد اندک روی آورده اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، قیمت نفت حاوی گوگرد بالا که بخش عمده کاهش عرضه عربستان سعودی را تشکیل می دهد، امسال افزایش پیدا کرده و گاهی باعث شده است نفت برنت از این نفت کم کیفیت تر، ارزان تر معامله شود.

کد خبر: ۲۴۲٬۰۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha