۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷
افزایش ۶ تا ۵۶ درصدی قیمت برخی میوه‌ها در استان تهران
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران خبر داد؛

افزایش ۶ تا ۵۶ درصدی قیمت برخی میوه‌ها در استان تهران

تهران - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران با اشاره به افزایش قیمت برخی میوه ها در این استان بین بازه ۶ تا ۵۶ درصدی گفت: نسبت به ماه گذشته میانگین قیمت نارنگی ۵۶ درصد و پیاز ۴۳ درصد افزایش داشته است.

محمد امامی امین در گفتگو با خبرنگار بازار، در خصوص نوسانات و بعضا افزایش قیمت برخی میوه هایی که از استان های مجاور به استان تهران وارد می شود اظهار داشت: علت برخی از این افزایش قیمت ها در حوزه میوه به افزایش نرخ بنزین و به تبع آن بالا رفتن قیمت حمل و نقل مربوط می شود.

امامی امین با بیان اینکه نامه ای به اتحادیه های میوه و تره بار و باربری ها ابلاغ شده که آنها هزینه بار را  ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش دهند، گفت: آنها زیر بار نمی روند و می گویند علاوه بر افزایش قیمت بنزین، استهلاک خودرو و هزینه های جانبی نیز افزایش پیدا کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران بیان داشت: کرایه دریافتی وانت بارهای ورودی از شهرهای شمالی به استان تهران قبل از گرانی بنزین ۳۰۰ هزار تومان بود اما هم اکنون افزایش ۱۵۰ هزار تومانی داشته است و این بالا رفتن نرخ کرایه بر قیمت میوه ها نیز تاثیر گذاشته است.

وی افزایش قیمت میوه ها را بین بازه ۶ تا ۵۶درصدی عنوان کرد و اظهار داشت: نسبت به ماه گذشته میانگین قیمت پرتقال ۱۳ درصد، نارنگی ۵۶ درصد، موز ۱۸ درصد، خیار رسمی ۴۰ درصد، گوجه فرنگی ۶درصد و پیاز ۴۳ درصد افزایش داشته است.

کد خبر: ۲٬۴۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha