۱۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱
عربستان ۲۵ میلیارد دلار در پاکستان سرمایه‌گذاری می‌کند

عربستان ۲۵ میلیارد دلار در پاکستان سرمایه‌گذاری می‌کند

سرپرست نخست وزیری پاکستان گفت: عربستان سعودی در ۲ تا پنج سال آینده ۲۵ میلیارد دلار در کشورمان سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گزارش بازار، انور الحق کاکر سرپرست نخست وزیری پاکستان در مصاحبه با خبرنگاران اظهار داشت: سرمایه گذاری عربستان سعودی در بخش های معادن، کشاورزی و فناوری اطلاعات و به عنوان بخشی از افزایش سرمایه گذاری مستقیم خارجی خواهد بود.

پاکستان در مسیر ترمیم اقتصادی در دوره سرپرستی کاکر در سمت نخست وزیری، پس از برنامه وام سه میلیارد دلاری که از سوی صندوق بین المللی پول در ماه ژوئیه تصویب شد، پیش می رود.

درحال حاضر اسلام آباد برای برقراری توازن در بحران پرداخت ها، به میلیاردها دلار برای سرمایه گذاری و بازپرداخت قرض هایش نیاز دارد. اگر سرمایه گذاری از سوی ریاض به ارزش ۲۵ میلیارد دلار تائید شود به عنوان بزرگترین سرمایه گذاری عربستان در پاکستان خواهد بود.

سرپرست نخست وزیری پاکستان به جزئیاتی درباره سرمایه گذاری عربستان اشاره نکرد، اما ماه گذشته شرکت باریک گلد به عنوان یکی از بزرگترین مناطق معدنی توسعه نیافته مس و طلا، برای سرمایه گذاری عربستان اعلام آمادگی کرده بود.

وی همچنین درباره برنامه اصلاحات اقتصادی دولتش گفت گام های مهمی از جمله تکمیل خصوصی سازی ۲ و یا تعداد بیشتری شرکت توزیع برق در ۶ ماه آینده برداشته خواهد شد و اصلاحاتی در زمینه مالیات و بخش های برق صورت خواهد گرفت.

کد خبر: ۲۴۱٬۹۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha