۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
۲۶۰ واحد تولیدی تعطیل در زنجان شناسایی شد
رئیس اتاق بازرگانی زنجان:

۲۶۰ واحد تولیدی تعطیل در زنجان شناسایی شد

زنجان - یگانه فرد، رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت: کمیته احصاء واحدهای تولیدی و صنعتی در استان زنجان تشکیل شده و تاکنون بیش از ۲۶۰ واحد تولیدی غیرفعال شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی یگانه فرد صبح یکشنبه در چهارمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و بیمه اتاق بازرگانی زنجان در محل اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به اینکه شرایط شیوع کرونا در سه ماه اسفند تا اردیبهشت ماه امسال بر روی روند کار این کمیسیون و حوزه حمل و نقل استان بی تاثیر نبوده است، گفت: ۵۰ درصد جمعیت کشور و همچنین تولید و مصرف در شعاع ۴۰۰ کیلومتری استان زنجان قرار دارد و این یک ظرفیت بالقوه برای استان محسوب می‌شود.

وی ایجاد شهرک لجستیک در زنجان را با توجه به زیرساخت‌ها و امکانات موجود در منطقه شمال غرب یک فرصت عنوان کرد و گفت: بر اساس این ظرفیت استان به مرکز لجستیک منطقه شمال غرب کشور از سوی رئیس جمهور در سفر استانی مطرح شده است.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه مرز بازرگان از ۱۵ خردادماه بازگشایی شده است، افزود: با بازگشایی این مرز واردات و صادرات تقویت می شود.

یگانه فرد به شعار سال نامگذاری شده از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: کمیته احصاء واحدهای تولیدی و صنعتی در استان تشکیل شده است و تاکنون بیش از ۲۶۰ واحد تولیدی شناسایی شده است.

در ادامه این جلسه رمضانلو معاون فرودگاه زنجان، با اشاره به کنسلی پروازها به دلیل شیوع بیماری کرونا از مسیر زنجان به مشهد، اظهار کرد: ظرفیت فرودگاه برای استفاده فعالان اقتصادی برای صادرات آماده بوده و تجهیزات خوبی برای فرودگاه زنجان طی سال‌های گذشته خریداری شده که حتی امکان پرواز در زمستان را نیز مهیا کرده است.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بیش از چهار هزار دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین حمل و نقل در استان زنجان وجود دارد، ابراز کرد: عمر اکثر این ماشین آلات از میانگین کشوری بالا نبوده و به این جهت تجهیزات مطلوبی در اختیار استان است.

مدقالچی با اشاره به مصوبه دولت و سیاست وزارت صمت در رابطه با ورود کشنده‌های دسته دوم با استفاده از تخفیفات گمرکی، افزود: در صورت اجرایی شدن این مهم، کمک شایانی به حمل و نقل در کشور و استان زنجان خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در حمل و نقل از مبدا استان به سایر نقاط کشور هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد و ظرفیت استان در این حوزه هنوز اشباع نیست، گفت: شاید در برخی از مقاطع بسیار کوچک محدودیت حمل بار وجود داشته باشد ولی این محدودیت‌ها همیشگی نیست.

کد خبر: ۲۴٬۱۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha