۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
۸ هزار و ۵۰۰ نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن در زنجان تخصیص پروژه خواهند شد
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان:

۸ هزار و ۵۰۰ نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن در زنجان تخصیص پروژه خواهند شد

زنجان-مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان،گفت: بیش از هشت هزار و ۵۰۰ نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن در زنجان که هنوز تعیین تکلیف نشدند در نیمه دوم سالجاری تخصیص پروژه خواهند شد.

به گزارش بازار و به نقل از راه و شهرسازی زنجان،اصغر اسماعیلی، با بیان اینکه سهم استان زنجان از برنامه چهار ساله ساخت مسکن ملی ۶۸ هزار و ۱۱۲ واحد مسکونی است،گفت: سهم استان در این برنامه در چهار قالب خودمالکی، بازآفرینی شهری، حمایتی و همچنین روستایی اجرا خواهد شد.

وی ابراز کرد: برنامه تولید مسکن شهری در قالب بخش خصوصی و خود مالکی استان ۱۲ هزار و ۲۸ واحد مسکونی مشخص شده و در محلات هدف بازآفرینی شهری ۹ هزار و ۲۱ واحد مسکونی و در بخش روستایی هم ۲۰ هزار واحد مسکونی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: همچنین سهم کل استان از برنامه چهار ساله تولید مسکن شهری در قالب مسکن حمایتی توسط دولت ۲۷ هزار و ۶۳ واحد مسکونی تعیین شده است.

اسماعیلی بیان داشت: میانگین پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان حدود ۵۵ درصد است و خوشبختانه ساخت و ساز با سرعت خوبی انجام می شود.

وی گفت: از مجموع بیش از ۲۷ هزار واحد مسکونی در استان ،ساخت حدود ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی آغاز شده که از این تعداد ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد در شهر زنجان و مابقی در سایر شهرستانهای استان در حال ساخت است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان،تاکید کرد: بنیاد مسکن ساخت مسکن روستایی در استان را بر عهده دارد و ساخت مسکن در بخش شهری در قالب خودمالکی و بافت فرسوده از تسهیلات بانکی بهره مند می شوند.

بخش اعظمی از پروژه های نهضت ملی مسکن در شهر زنجان اجرا می شود

اسماعیلی، با بیان اینکه بخش اعظمی از پروژه های نهضت ملی مسکن در شهر زنجان اجرا می شود،افزود: با توجه به شروع پروژه ها پیشرفت فیزیکی آنها هم متفاوت است.

وی در پاسخ به سوال یکی از متقاضیان در خصوص عدم تخصیص پروژه،گفت: بیش از هشت هزار و ۵۰۰ نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن در زنجان که هنوز تعیین تکلیف نشدند در نیمه دوم سالجاری تخصیص پروژه خواهند شد و در قالب گروه ساخت چهار نفره زمین رایگان در اختیارشان قرار می گیرد و همانند طرح نهضت ملی مسکن از تسهیلات بانکی استفاده خواهند کرد ولی ساخت بر عهده خود متقاضیان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان،با بیان اینکه عمده مشکل در اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن در سطح کشور و به تبع در استان تامین زمین است،افزود: نبود زمین باعث شد تا تعدادی از متقاضیان در استان تخصیص پروژه نشوند ولی از ابتدای سالجاری در بخشی از اراضی غرب زنجان زمین خریداری شده و به متقاضیان جامانده تخصیص داده خواهد شد.

اسماعیلی ادامه داد: خوشبختانه با توجه به تناسب میزان پیشرفت فیزیکی ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن در استان به اجرای خدمات در بخش روبنایی و زیربنایی توجه شده تا پیشرفت فیزیکی هم در این بخش ها متعادل باشد و متقاضیان در هنگام سکونت مشکلی نداشته باشند.

کد خبر: ۲۴۱٬۷۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha