۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
توسعه مسیرهای پروازی ایران به عربستان و مصر در دست بررسی است
رئیس سازمان هواپیمایی:

توسعه مسیرهای پروازی ایران به عربستان و مصر در دست بررسی است

محمدی‌بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: سفارت عربستان دایر شده و در حوزه هوایی با این کشور مذاکراتی داشتیم و توافقنامه‌ها به امضا رسیده‌ است.

به گزارش بازار، محمد محمدی‌بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: سفارت عربستان دایر شده و در حوزه هوایی با این کشور مذاکراتی داشتیم و توافقنامه‌ها به امضا رسیده‌ است. برای برقراری پروازهای غیر از حج تمتع مذاکراتی شده و برای برقراری پروازهای عمره و غیر از آن مهر ماه مذاکراتی انجام می‌شود.

محمدی‌بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ضممن اشاره به آخرین مذاکرات با عربستان برای توسعه مسیرهای پروازی، درباره آخرین مذاکرات و توافقات با مصر برای راه‌اندازی پروازهای مستقیم اظهار داشت: برای برقراری پرواز بین کشورها باید توافقنامه‌ای بین سازمان هواپیمایی دو طرف به امضا برسد و مجوزها مورد تایید قرار بگیرد و پس از پروازهای دو جانبه یا یک جانبه از هر سو برقرار می‌شود اما این توافقنامه هنوز بین ایران و مصر به امضا نرسیده ‌است.

وی ادامه داد: قرار بر این است که در آینده نزدیک مسئولان مرتبط با این موضوع به تهران بیایند تا توافقات به امضای دو طرف برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تقاضای سفر بین مردم دو کشور گفت: برای مسیر تهران- قاهره و برعکس درخواست وجود دارد و هم ایرانی‌ها تمایل به سفر به مصر را دارند و هم مصری‌ها مایل به بازدید از جاذبه‌های گردشگری ایران هستند. ایران و مصر دارای فرهنگ و تمدن مهم بشری هستند و مردم هر دو کشور از راه‌اندازی سفرهای هوایی مستقیم استقبال می‌کنند اما علیرغم این درخواست‌ها راه‌اندازی پروازهای مستقیم مستلزم انعقاد توافقنامه‌ها است.

کد خبر: ۲۴۱٬۷۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha