۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
یک درصدی ها لوازم خانگی گران می خرند
نائب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی:

یک درصدی ها لوازم خانگی گران می خرند

با حضور نائب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی دلایل فروش یخچال ۳۰۰ میلیون تومانی در بازار مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، اکبر پازوکی نائب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در واکنش به خبری مبنی بر فروش یک مدل یخچال به قیمت ۳۰۰ میلیون تومان گفت: این موضوع را ۱۰۰ درصد تأیید می کنم، البته بعضی یخچال های ساید پیشتر هم که قیمت سایر لوازم خانگی ارزان بود نسبت به سایر مدل ها قیمت بیشتری داشتند به عنوان مثال یک مدل به قیمت ۸۰ میلیون تومان به فروش می رسید.

یک درصد جامعه مشتری کالاهای گران قیمت
وی افزود: یک قشر خاص در جامعه داریم که مشتری این مدل لوازم خانگی گران هستند و این افراد یک درصد از کل جامعه را تشکیل می دهند.

پازوکی تأکید کرد: نمی توان قیمت بالای این یخچال را به کل لوازم خانگی تعمیم داد، ممکن است این کالا به صورت قاچاق وارد کشور شده یا از گذشته در انبارها مانده باشد. [پازوکی فقط حضور این یخچال را در بازار تأیید و درباره منشأ آن ابراز بی اطلاعی کرد.]

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با تأکید بر اینکه الان دو سال است کالای لوازم خانگی به کشور وارد نشده است، قیمت گذاری کالاهای موجود در بازار و انبارهای را یک مشکل در این بخش عنوان کرد.

یخچال گران قیمت باعث قبح شکنی
در ادامه این برنامه بهروز طالبیان رئیس گشت مشترک تعزیرات تهران با تأکید بر اینکه وجود لوازم خانگی گران قیمت همچون یخچال ۳۰۰ میلیون تومانی قبح گرانی قیمت در سایر کالاها را می شکند، گفت: تعزیرات یک نهاد رسیدگی کننده به تخلفات است، وظیفه این نهاد نظارت نیست و از سوی نهادهای متولی باید قیمتی که تعیین می شود مورد نظارت قرار گیرد.

در ادامه وی گفت: گران شدن برخی کالاها همچون لوازم خانگی چند عامل دارد، تحویل ندادن مواد اولیه از سوی پتروشیمی ها و ورق فلزی مورد نیاز از سوی شرکت های فولادی یکی از دلایل گرانی لوازم خانگی است. کالاهایی که برای تولید لوازم خانگی مورد نیاز است از سوی شرکت های فولادی و پتروشیمی تحویل نمی شود.

طالبیان در پایان مجدد تأکید کرد: تعزیرات به عنوان رسیدگی کننده به تخلف به مواردی رسیدگی می کند که به شکل گزارش به این مرجع رسیدگی قضایی می رسد و بعد از دریافت این گزارش ها به تخلفات رسیدگی می کند.

کد خبر: ۲۴٬۱۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha