۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷
هزینه خودروهای برقی همچنان بالا می‌ماند
مدیرعامل شرکت خودروسازی بنز آلمان:

هزینه خودروهای برقی همچنان بالا می‌ماند

مدیرعامل شرکت خودروسازی بنز آلمان اعلام کرد که هزینه‌های متغیر تولید و استفاده از خودروهای برقی نسبت به خودروهای بنزینی و گازوئیلی در آینده همچنان بالاتر خواهد بود.

به گزارش بازار، اولا کالانیوس، مدیرعامل شرکت خودروسازی بنز آلمان، طی سخنانی گفت: هزینه‌های متغیر تولید و استفاده از خودروهای برقی نسبت به خودروهای بنزینی و گازوئیلی همچنان در آینده بالاتر خواهد بود.

وی گفت: این مسئله باعث تداوم رقابتی سخت در بازار خودرو می‌شود.

در حالی مدیرعامل بنز این موضوع را مطرح کرده که این شرکت جزئیات جدیدی درباره مدل جدید خودروی برقی مدل CLA خود را منتشر کرده که گفته می‌شود ۳۰ تا ۳۵ درصد توان طی مسافت بیشتری با هر بار شارژ دارد.

وی در حاشیه برگزاری نمایشگاه خودروی مونیخ گفت: نمی‌توانیم بالا بودن هزینه‌های متغیر تولید خودروهای برقی را به دوش مصرف‌کنندگان بیاندازیم. از جمله این هزینه‌های بالا می‌توان به قیمت بالای مواد اولیه تولید باتری، توسعه نرم‌افزاری و هزینه‌های شارژ اشاره کرد.

مدل جدید CLA بنز، در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۲ کیلووات ساعت برق مصرف می‌کند و می‌تواند با هر بار شارژ ۷۵۰ کیلومتر مسافت را طی کند و این در حالی است که خودروی برقی شاسی بلند EQA۳۵۰ بنز که هم اکنون در حال عرضه به بازار است به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۷ تا ۱۸ کیلووات ساعت برق مصرف می‌کند.

مدیر عامل بنز می‌گوید: هزینه تولید خودروی جدید تا ۵۰ درصد کاهش یافته و قرار است تولید این خودرو از سال آینده آغاز شده و سال ۲۰۲۵ وارد بازار شود.

کد خبر: ۲۴۱٬۵۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha