۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
اختیار سهام عدالت در سهامداری با دارنده سهام است
سخنگوی کانون شرکت ‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت:

اختیار سهام عدالت در سهامداری با دارنده سهام است

حیدری، سخنگوی کانون شرکت ‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت گفت: اختیار سهام در هر دو روش سهامداری (مستقیم و غیر مستقیم) با فرد دارنده سهام است و فقط روش مدیریت این دو تفاوت دارد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «اکبر حیدری» گفت: روش مستقیم بیشتر به درد کسانی می خورد که قصد فروش فوری سهام یا سابقه فعالیت در بازار سرمایه را دارند.

وی اظهارداشت: طبق برآورده ها اکثر جمعیت سهامداران سهام عدالت مشمول این دو مورد نمی باشند.

سخنگوی کانون شرکت ‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت گفت: بر خلاف انتظاراتی که در این ایام مطرح بود مردم فروشنده سهام عدالت نبوده بلکه ارزش سهام عدالت را متوجه و در سبد سهام عدالت ماندگار شده اند.

وی افزود: روش غیر مستقیم برای کسانی که می خواهند در سبد سهام عدالت ماندگاری داشته باشند.

حیدری اظهارداشت: نظارت و مدیریت از طرف سرمایه گذاری استانی بر سبد سهام عدالت، وصول سود و مدیریت سهام بصورت یکپارچه و غیره از جمله مزایای مدیریت غیر مستقیم سهام عدالت است.

وی ادامه داد: متاسفانه این مسئله هم از سوی برخی بورس بازان با سیگنال غلط به مردم ارائه می ‌شود که انگار اگر کسی فقط روش مستقیم را انتخاب کرده باشد مالک سهام خود است و حق تصرف دارد اما در روش غیر مستقیم حق تصرف ندارد و مالک نیست.

سخنگوی کانون شرکت‌ های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت گفت: اختیار سهام در هر دو روش با فرد دارنده سهام است و فقط روش مدیریت مستقیم و غیر مستقیم تفاوت دارد.

وی افزود: در روش مستقیم مدیریت بدون واسطه بر سهام ۳۶ شرکت بورسی و ۱۳ شرکت غیر بورسی به دارنده سهام عدالت می ‌رسد که این کار زمان بر و انرژی بر است اما در روش غیر مستقیم مالکیت سهام همه این شرکت ‌ها در اختیار دارنده سهام است اما روش مدیریت آن به صورت تجمیعی به سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت واگذار می ‌شود و شرکت‌ های استانی به نیابت از سهامداران عدالت ضمن حضور در مجامع شرکت‌ ها، دریافت و واریز سود به حساب سهامداران؛ پرتفوی سهام آنان را نیز مدیریت می‌کنند.

حیدری گفت: مالکیت سهام در روش مستقیم و غیر مستقیم بصورت مستقیم است یعنی مردم مالک سهام خود در سرمایه گذاری ها هستند.

وی افزود: تلاش بر اینکه مزایا و امکانات ویژه ای علاوه بر روش های معمول سرمایه گذاری ها در کشور هم برای مردم فراهم شود.

کد خبر: ۲۴٬۱۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha