۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱
تورم در پاکستان همچنان در حال افزایش است

تورم در پاکستان همچنان در حال افزایش است

نرخ دلار در پاکستان از مرز ۳۰۰ روپیه گذشت.

به گزارش بازار، بر اساس داده‌های دولت، نرخ تورم در پاکستان به دلیل سقوط روپیه و ناکامی دولت در مهار افزایش قیمت ناشی از طرح نجات صندوق بین المللی پول، در ماه گذشته به ۲۷.۴ درصد به صورت سالانه رسید.

پاکستان در تابستان امسال پیش از دستیابی به توافق با صندوق بین‌المللی پول بر سر طرح نجات، در آستانه نکول قرار داشت، اما این صندوق دولت پاکستان را مجبور کرد بسته کمکی را که هزینه‌های زندگی مردم را کاهش می‌دهد، قطع کند.

از آن زمان، نرخ دلار از آستانه ۳۰۰ روپیه عبور کرده است، در حالی که اسلام آباد قیمت بنزین و برق را افزایش داده است که منجر به نارضایتی گسترده شده است.

در اعتراض به افزایش قیمت‌ها که نارضایتی مردم را با نزدیک شدن به انتخابات عمومی برانگیخته است، در شهرهای بزرگ مانند کراچی، لاهور و پیشاور، مغازه‌ها در مقیاس وسیع بسته شدند.

اجمل هاشمی، رئیس سندیکای بازرگانان، به خبرگزاری فرانسه گفت: «همه شرکت کردند، زیرا شرایط دیگر قابل تحمل نیست. باید کمک‌ها ارائه شود تا مردم بتوانند دوباره غذا را روی سفره‌های خود بگذارند».

بازرگانان قدرت زیادی در پاکستان دارند و با نزدیک شدن به انتخابات عمومی، دولت با وظیفه دشوار حفظ محبوبیت خود در راستای تعهداتش به صندوق بین المللی پول مواجه است.

کد خبر: ۲۴۱٬۴۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha