۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۴
همدان از گران‌ترین شهرهای کشور در حوزه مسکن است
نماینده مردم همدان در مجلس:

همدان از گران‌ترین شهرهای کشور در حوزه مسکن است

همدان - نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه همدان از گران‌ترین شهرهای کشور در حوزه مسکن است، گفت: دستگاه‌های نظارتی باید بازار مسکن را کنترل کنند.

حمیدرضا حاجی بابایی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه این‌روزها هرکس به هر شکلی به مردم فشار وارد می‌کند و در حال خالی کردن جیب مردم است به موضوع گرانی مسکن اشاره کرد و گفت: نیازمند ورود جدی دستگاه‌های نظارتی در باب گرانی‌ها در بخش‌های مختلف به ویژه مسکن هستیم.

وی با بیان اینکه برخی عوامل گرانی مسکن در همدان زیرساختی است اما همدان از گران‌ترین شهرهای کشور در حوزه مسکن است، گفت: همدان جایگاه مناسبی را در کشور از آن خود کرده و نزدیکی به پایتخت و وجود زیرساخت‌هایی همچون بزرگراه و راه‌آهن در گرانی مسکن در همدان مؤثر است.

همدان به‌لحاظ نرخ مسکن استان دوم یا سوم کشور است
حاجی‌بابایی با بیان اینکه همدان به‌لحاظ نرخ مسکن استان دوم یا سوم کشور است، عنوان کرد: ساختار فعلی همدان از دیگر عوامل گرانی مسکن به شمار می‌رود به‌طوری که عمده افزایش نرخ در محدوده ویژه‌ای از شهر است.

وی با بیان اینکه برخی به‌دلیل منافع خود یک کمربندی دور شهر ایجاد کرده‌اند و اجازه تغییر در آن را نمی‌دهند، گفت: اجرای نقشه جامع شهر همدان راه برون‌رفت از این مشکل است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: اجرای طرح جامع شهری این کمربندی را حذف خواهد کرد کمااینکه ایجاد امکانات در مناطق دیگر قیمت مسکن و زمین در همدان را کاهش خواهد داد.

قشر ضعیف بیش از این نمی‌تواند فشارهای اقتصادی را تحمل کند به‌گونه‌ای که در گفت‌وگوهای مردمی اعلام می‌شود نه‌تنها خانه که حتی قیمت قبر هم در همدان افزایش یافته است

حاجی‌بابایی با تأکید بر ضرورت نظارت بر بازار مسکن، مطرح کرد: قشر ضعیف بیش از این نمی‌تواند فشارهای اقتصادی را تحمل کند به‌گونه‌ای که در گفت‌وگوهای مردمی اعلام می‌شود نه‌تنها خانه که حتی قیمت قبر هم در همدان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در ۱۶ ماه گذشته نرخ قبر در همدان از ۶۰۰ هزار تومان به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان افزایش یافته، گفت: قیمت قبر که دیگر به آمریکا و تحریم ربط ندارد پس انتظار می‌رود اوقاف برای این شرایط چاره‌ای بیندیشد.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه باید شهر را گسترش دهیم و به نقاط دیگر هم توجه کنیم تا قیمت آن‌ها افزایش و قیمت دیگر مناطق کاهش یابد، اظهار کرد: گرانی مسکن در سطح ملی نیز مطرح است و تنها مختص همدان نیست اما باید نظارت و کنترل لازم صورت گیرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مشاوران املاک نیز در این حوزه نقش دارند، عنوان کرد: در حال حاضر یک زمین در طول روزها بارها دست به دست می‌شود که این موضوع بر افزایش قیمت‌ها مؤثر است بنابراین باید برای کنترل شرایط از اهرم‌های نظارتی بهره گرفت.

کد خبر: ۲۴٬۱۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha