۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
تخلیه ۸ میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور
در پنج ماه ابتدای امسال ثبت شد؛

تخلیه ۸ میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور

تخلیه و بارگیری کالاها در بنادر شرق استان هرمزگان سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: طی پنج ماهه نخست سال جاری، معادل ۸ میلیون و ۱۹۱ هزار و ۶۸۱ تن کالاهای اساسی در بنادر کشور تخلیه شده است.

به گزارش بازار، بر اساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی، طی پنج ماهه نخست سال جاری، معادل ۸ میلیون و ۱۹۱ هزار و ۶۸۱ تن کالاهای اساسی در بنادر کشور تخلیه شده است.

این گزارش حاکی است که میزان تخلیه کالاهای اساسی شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور طی پنج ماهه نخست سال جاری، معادل ۸ میلیون و ۱۹۱ هزار و ۶۸۱ تن بود که در این بین جو رشد ۴۴ درصدی و ذرت رشد ۲۳ درصدی داشته است.

همچنین، میزان تخلیه گندم از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه سال ۱۴۰۲ معادل ۱ میلیون ۸۲۰ هزار و ۳۲۰ تن بود. همچنین میزان تخلیه جو طی پنج ماهه نخست سال جاری معادل ۹۰۷ هزار و ۸۸۱ تن بود و میزان تخلیه ذرت تا پایان مرداد سال جاری معادل ۳ میلیون و ۶۲۰ هزار و ۲۰۴ تن بود که نسبت به تخلیه ۲ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۸۸۸ تنی در مدت مشابه سال گذشته، رشد ۲۳ درصدی را شاهد بوده است.

این در حالی است که جو نیز با توجه به تخلیه ۶۲۹ هزار و ۸۷۹ تنی مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۴ درصدی را تجربه کرده است.

علاوه بر این میزان تخلیه سویا طی پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۲ معادل ۱ میلیون و ۲۱۹ هزار و ۷۳ تن بود و میزان تخلیه برنج نیز تا پایان مرداد ۱۴۰۲ معادل ۶۲ هزار و ۵۲۳ تن بوده است.

همچنین میزان تخلیه شکر نیز تا پایان مرداد ماه سال جاری معادل ۱۵۱ هزار و ۶۵ تن و میزان تخلیه روغن در بنادر کشور طی مدت مذکور معادل ۴۱۰ هزار و ۶۱۵ تن بود.

گفتنی است تعداد کامیون و واگن اختصاص یافته جهت خروج کالاهای اساسی طی پنج ماهه نخست سال جاری شامل ۳۲۳ هزار و ۴۰۴ دستگاه کامیون و ۹ هزار و ۹۵۴ واگن بوده که از تعداد کامیون های اختصاص یافته ۲۹ هزار و ۱۰۶ دستگاه به صورت حمل یکسره و مخصوص کشتی‌های گندمی، بوده است.

کد خبر: ۲۴۰٬۹۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha