۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰
رشد حبابی سهام شرکت های ضعیف
نماینده مردم اقلید در مجلس یازدهم مطرح کرد

رشد حبابی سهام شرکت های ضعیف

صالحی، نماینده مردم اقلید در مجلس یازدهم می گوید دولت به منظور جذب نقدینگی، جبران کسری بودجه و جلوگیری از تورم از هر ابزار و اهرمی استفاده می‌کند و در این مسیر ممکن است ارزش سهام برخی شرکت ها علیرغم نیمه تعطیل بودن روز به روز افزایش یابد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مسلم صالحی نماینده مردم اقلید در مجلس یازدهم درباره وضعیت بازار بورس، گفت: دولت به منظور جذب نقدینگی، جبران کسری بودجه و جلوگیری از تورم از هر ابزار و اهرمی استفاده می‌کند، در حال حاضر علیرغم اینکه دارایی برخی شرکت‌ها تنها یک تابلو است، اما سهام آنها با قیمت های نجومی در بورس معامله می شود که این امر بیانگر وجود حباب در بورس است. به طور مثال علیرغم اینکه طی سال های گذشته پتروشیمی یک شهر تنها یک قطعه زمین داشته و از هیچ زیرساختی برای فعالیت برخوردار نیست، اما سهام آن حدود ۸۰۰ تومان در بازار سرمایه و بورس خرید و فروش می شود.    

زیان حاصل از ترکیدن حباب بورس از سود به دست آمده از این بازار بیشتر است
نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ضرر حاصل از ترکیدن حباب بازار سرمایه و بورس از سود به دست آمده از این بازار بیشتر خواهد بود، افزود: مردم باید برای سرمایه گذاری در بورس از توصیه های کارشناسان استفاده کرده و به زمان بازگشت پول خود توجه کنند.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران برای ورود به بازار سرمایه و بورس باید به اصول اقتصادی و شرایط کشور توجه کنند، اظهار کرد: در شرایط کنونی ارزش سهام برخی بنگاه‌های اقتصادی علیرغم اینکه تعطیل بوده یا تولیدی نداشته و در برخی موارد در وضعیت بحرانی قرار دارند، در حال افزایش است که این امر بیانگر اختلال در بازار سرمایه است.

مردم سبدی از سهام خریداری کنند
این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: افرادی که به دنبال خرید سهام هستند، باید دانش خرید و فروش در بازار سرمایه و بورس را داشته باشند از سوی دیگر سبدی از سهام را خریداری کنند تا در صورت تغییر شاخص‌ها به صورت میانگین سود به دست آورند.

صالحی ادامه داد: هرچند دولت باید از وضعیت شرکت‌های بورسی اطلاعات دقیقی به مردم ارائه کند، اما در حال حاضر از این امر شانه خالی کرده و وضعیت بازار سرمایه و بورس را مطلوب نشان می دهد، در صورت تداوم این روند تنها ۱۰ درصد سرمایه گذاران سود کرده و ۹۰ درصد متضرر می شوند.

کد خبر: ۲۴٬۰۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha