۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۹
رکوردشکنی در تعیین تکلیف اموال تملیکی

رکوردشکنی در تعیین تکلیف اموال تملیکی

تعیین تکلیف بیش از ۳۱ هزار میلیارد تومان اموال تملیکی در سال ۱۴۰۱ یکی از رکوردهای سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در دولت سیزدهم است.

به گزارش بازار، تحویل کالا به مالکان اصلی، یکی از مهمترین رویکردهای این سازمان است که سال گذشته نسبت به ۲۹ سال قبل از آن (از زمان تاسیس این سازمان تا سال ۱۴۰۰)، رشد ۴۲ برابری داشته است. در ۲۹ سال گذشته، ۱۰۳ هزار و ۲۷۱ میلیارد ریال ارزش کالاهای اموال تملیکی بود که تحویل صاحبان آن‌ها شد، این در حالی است که در دولت سیزدهم ارزش پرونده‌های تشکیل شده ۱۵۰ هزار و ۳۲۲ میلیارد ریال بود.

فروش کالاهای اموال تملیکی هم در دو سال گذشته ۴۷ برابر عمر این سازمان رشد داشته است.

در مدت یاد شده انهدام و استرداد کالاها نیز به ترتیب ۲۱ و ۱۲ برابر نسبت به طول عمر این سازمان رشد را نشان می‌دهد و در مجموع شاهد تعیین‌تکلیف ۳۱ برابری کالاها در این مدت نسبت به قبل هستیم.

تعیین تکلیف کالاها هم سال گذشته با رشد ۳۰۶ درصدی همراه بود به طوری که پارسال ۳۱۵ هزار و ۷۸۱ میلیارد ریال ارزش کل کالاهای تعیین‌تکلیف شده بود که این آمار نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ که ۱۵۰ هزار و ۳۲۲ میلیارد ریال بود، سرعت در تعیین تکلیف کالاها را نشان می‌دهد.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی هم با اشاره به اینکه بیشترین میزان سهم روش‌های فروش سازمان در ۱۲ ماه سال ۱۴۰۱ مربوط به مزایده الکترونیکی سراسری در بستر سامانه تدارکات دولت با ۹۴درصد رشد است گفت: امسال نیز با راه اندازی سامانه حراج خرده فروشی برخط بیشترین میزان سهم روش‌های فروش سازمان از طریق مزایده الکترونیکی و حراج خرده فروشی برخط است که ۹۷ درصد را به خود اختصاص داده است.

به گفته اجتهادی سامانه خرده فروشی برخط از خرداد ماه راه اندازی و ۲۱ حراج برخط در ۶ استان برگزار شد و به زودی این حراج در همه استان‌ها برگزار خواهد شد.

کد خبر: ۲۴۰٬۹۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha