۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵
تولید ملی اسپانیا و ایتالیا ۱۴ درصد کاهش می‌یابد
همزمان با تداوم شیوع کرونا؛

تولید ملی اسپانیا و ایتالیا ۱۴ درصد کاهش می‌یابد

با شروع موج دوم همه گیری ویروس کرونا، تولید ناخالص داخلی دو کشور ایتالیا و اسپانیا بیش از ۱۴ درصد کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، ایتالیا و اسپانیا از جمله کشورهای عضو سازمان توسعه همکاری‌های اقتصادی اروپا هستند که به علت همه گیری بیماری کووید-۱۹، بیش از دیگر کشورها لطمه خواهند دید. در صورت وجود موج دومی از همه گیری در فصل پاییز امسال، این دو کشور خسارات زیادی را متحمل خواهند شد.

پیش بینی‌های این سازمان، حاکی از کاهش بیش از ۱۴ درصدی در تولید ناخالص داخلی ایتالیا و اسپانیا در سال جاری میلادی (۹۹ شمسی)، در صورت وجود موج دوم همه گیری ویروس است. این میزان از کاهش برای ایتالیا برابر با ۱۴ ممیز ۱ و برای اسپانیا ۱۴ ممیز ۴ دهم درصد خواهد بود.

روزنامه اسپانیایی زبان ال پائیس با انتشار مطلبی اعلام کرد، اسپانیا برخی از علائم (ضعف اقتصادی) را دارد تا به یکی از اصلی‌ترین قربانیان بحران اقتصادی ناشی از همه گیری ویروس کرونا تبدیل شود. چرا که در حوزه بهداشت و درمان به شدت لطمه دیده است. اقتصاد آن وابسته به گردشگری بین المللی است. اما در تابستان امسال از آن حجم قابل توجهی از گردشگران که طی سال‌های اخیر از این کشور بازدید کرده اند، خبری نخواهد بود. بخش صنعت آن نیز به شدت وابسته به خودرو است که این بخش مانند دیگر بخش ها، به علت کرونا، دچار بحران شده است.

این روزنامه یادآور شده است، بدترین طوفان اقتصادی از زمان جنگ دوم جهانی، زخم‌های عمیقی را برجای خواهد گذاشت.

کد خبر: ۲۴٬۰۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha