۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
پیش بینی‌های قیمتی بیت کوین برای بعد از هاوینگ بیت کوین

پیش بینی‌های قیمتی بیت کوین برای بعد از هاوینگ بیت کوین

بیش از چهارده سال از آغاز به کار بیت کوین می‌گذرد و در این مدت، محبوب‌ترین ارز دیجیتال بالا و پایین‌های زیادی را تجربه کرده‌است.

به گزارش بازار، بیش از چهارده سال از آغاز به کار بیت کوین می‌گذرد و در این مدت، محبوب‌ترین ارز دیجیتال بالا و پایین‌های زیادی را تجربه کرده‌است. در شروع کار، قیمت بیت کوین تنها چند سنت بود، درحالی‌که در اوج تاریخی خود، به ۶۹ هزار دلار رسید. سوال بسیار مهمی که مطرح می‌شود، این است که چه چیزهایی بر روی قیمت بیت‌کوین اثر می‌گذارند؟ در ادامه قصد داریم بیت کوین و تکنولوژی پشت آن، یعنی بلاکچین را با دقت بیشتری بررسی کرده و سپس به پیش‌بینی‌های قیمتی و خرید بیت کوین برای بعد از هاوینگ بپردازیم. پس اگر به آیندهٔ بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال علاقه‌مند هستید، تا پایان همراه ما باشید.

 تکنولوژی پشت بیت کوین و مفهوم هاوینگ

بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال بر مبنای تکنولوژی به نام بلاکچین کار می‌کنند. تمامی تراکنش‌ها در این بلاکچین ثبت می‌شوند و پس از تاییدشدن، امکان دستکاری کردن آن‌ها وجود نخواهد داشت. هر بار که ماینرها تراکنشی را تایید می‌کنند، مقداری بیت کوین به‌دست می‌آورند. با این حال اگر به‌صورت نامحدود بیت کوین وارد بازار شود، عرضه از تقاضا پیشی گرفته و روزبه‌روز ارزش بیت کوین افت خواهد کرد. برای اطمینان از این‌که همواره خرید بیت کوین با میزان عرضهٔ آن تناسب داشته باشد، مکانیزمی به نام هاوینگ در بلاکچین آن تعبیه شده‌است. هر بار که ماینرها یک بلوک را تکمیل می‌کنند، میزان بیت کوینی که به‌دست می‌آورند نصف می‌شود. بنابراین هر چند وقت یک بار، سرعت تولید بیت کوین نصف می‌شود. پس از هر بار هاوینگ، معمولاً قیمت بیت‌کوین افزایش می‌یابد. زمان دقیق هر هاوینگ را هیچ‌کس نمی‌داند. اما کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که هاوینگ بعدی در سال ۲۰۲۴ اتفاق خواهد افتاد و به احتمال زیاد تغییراتی را در قیمت این رمزارز رقم خواهد زد.

 آیا قیمت بیت کوین بالا می‌رود؟

پس از عبور از آستانهٔ روانی ۳۱ هزار دلار، بیت کوین بار دیگر وارد روندی نزولی شده و زیر ۳۰ هزار دلار معامله می‌شود. به نظر می‌رسد که این رمزارز، زیر اندکی فشار قرار دارد، زیرا تورم همچنان مسئله‌ای مهم در اقتصادهای بزرگ مانند بریتانیا و آمریکاست و البته همان‌طور که انتظار می‌رفت، فدرال رزرو نرخ بهره را برای مقابله با تورم اندکی افزایش داد. این اولین باری نیست که به نظر می‌رسد بیت کوین تحت‌فشار قرار دارد. پیش از آخرین صعود چشمگیرش، بیت کوین در مسیر نزولی قرار گرفته و به پایین‌ترین قیمت خود در بازهٔ زمانی سه‌ماهه رسیده بود. دلیل آن شکایت سازمان بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده از یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های جهان یعنی بایننس و مدیرعامل آن، به دلیل سوءاستفاده از دارایی‌های کاربران، شکایت کرد و در آن زمان قیمت بیت‌کوین به زیر ۲۶ هزار دلار رسید و خرید بیت کوین به شدت کاهش یافت.

 تاریخچهٔ هاوینگ بیت کوین

بیت کوین تاکنون سه هاوینگ را پشت سر گذاشته است. هاوینگ اول در سال ۲۰۱۲ رخ داده و قیمت ارز دیجیتال بیت‌کوین پیش از آن ۱۲ دلار بوده است. درحالی‌که این قیمت پس از ۱۵۰ روز، به رقم ۱۲۷ دلار رسیده است. هاوینگ دوم در سال ۲۰۱۶ اتفاق افتاد و قیمت بیت‌کوین را از ۶۵۰ دلار به ۷۵۸ دلار رساند. در هاوینگ سوم که در سال ۲۰۲۰ بود نیز قیمت بیت‌کوین از ۸۸۲۱ دلار، به ۱۰۹۴۳ دلار رسید. اگر نمودار بیت کوین را با دقت بررسی کنیم، در می‌یابیم که هاوینگ‌ها محرک‌های صعودی بلندمدتی ایجاد کرده‌اند. هاوینگ‌ها به‌نوعی تورم بیت کوین را کاهش داده و منجر به افزایش خرید بیت کوین می‌شوند. ازآنجاکه بیت کوین یک رمزارز غیرمتمرکز است، توسط هیچ دولتی نمی‌تواند چاپ شود و عرضهٔ آن محدود است. سرمایه‌گذاران بزرگ بازار ارزهای دیجیتال که به نهنگ‌ها معروف هستند، شروع به خرید بیت کوین و ذخیرهٔ آن کرده‌اند. برآورد می‌شود که در حال حاضر نهنگ‌ها بین ۱۰۰۰ تا ۱۰ هزار بیت کوین را در والت‌های خود نگه‌داری می‌کنند.

 آیا بیت کوین می‌تواند در سال ۲۰۲۳ به صدهزار دلار برسد؟

بیت کوین از ابتدای سال جاری میلادی، رشد خوبی را نشان داده‌است و سوددهی آن از بسیاری از بازارها و دارایی‌های دیگر بیشتر بوده‌است. طرفداران بیت کوین از این رشد قیمت بسیار هیجان زده‌اند و امیدوارند که با افزایش خرید بیت کوین، این رمزارز به سقف‌های قیمتی جدیدی دست یابد. مارشال بیرد، مدیر ارشد استراتژی در صرافی ارز دیجیتال جیمینی، معتقد است که بیت کوین امسال به بالاترین قیمت خود خواهد رسید. او گفت که در صورت رسیدن بیت کوین به سقف قبلی خود یعنی ۶۹ هزار دلار، رسیدن به رقم صدهزار دلار چندان دور از ذهن نخواهد بود. پائولو آردوینو، مدیر ارشد فناوری تتر، نیز دیدگاهی خوش‌بینانه درمورد تتر دارد. او معتقد است بیت کوین دوباره سقف قیمتی خود را لمس می‌کند. با همهٔ این‌ها، به نظر می‌رسد که امسال سال خوبی برای سرمایه‌گذاران بیت کوین خواهد بود.

 آیا احتمال نزول قیمت بیت کوین وجود دارد؟

در کنار افراد خوشبین، مجموعه‌ای از سرمایه‌گذاران و شرکت‌ها وجود دارند که دیدگاهی منفی در خصوص خرید بیت کوین دارند و باور دارند که این رمزارز در آینده‌ای نزدیک سقوط خواهد کرد. مارک موبیوس، موسس میلیاردر Mobius Capital Partners، یک سقوط برای بیت کوین در سال ۲۰۲۲ را پیش‌بینی کرده بود و گفته بود که بیت کوین ممکن است حتی به محدودهٔ ده‌هزار دلار نیز برسد. متیو سیگل، رئیس تحقیقات دارایی‌های دیجیتال در VanEck، نیز باور دارد بیت کوین به دلیل افزایش قیمت انرژی، به قیمت ۱۲ هزار دلار خواهد رسید. در کنار این‌ها، بانک جهانی Standard Chartered نیز پیش‌بینی کرده بیت کوین در سال ۲۰۲۳، ممکن است به رقم باورنکردنی پنج هزار دلار برسد. کارشناسان بر این باورند که افزایش نرخ بهره و سیاست‌های پولی، سخت‌گیرانه‌تر به بیت کوین اجازهٔ صعود شدید بیت کوین در کوتاه‌مدت را نخواهند داد. در این بازار نامطمئن، سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند سرمایهٔ خود را در دارایی‌های پرریسکی مانند بیت کوین قرار ندهند و از خرید ارز دیجیتال اجتناب کنند.

بیت کوین

 بیت کوین در ابتدای سربالایی یا سراشیبی؟

در حال حاضر به هاوینگ بیت کوین که طبق نظر کارشناسان در سال ۲۰۲۴ اتفاق خواهد افتاد نزدیک هستیم و این رویداد می‌تواند شروع مجدد روند صعودی بیت کوین را رقم بزند. خرید و فروش ارز دیجیتال و بیت کوین کاری پرریسک است که باید با آگاهی و دانش کافی انجام شود. درواقع این مقاله هیچ پیشنهادی برای سرمایه‌گذاری در ارز مربوطه نیست و در این زمینه باید خود شما با تحلیل بیت کوین براساس دانش و تجربه و با تحقیق کافی از شرایط بازار، تصمیم به سرمایه‌گذاری بگیرید.

کد خبر: ۲۴۰٬۸۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha