۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
قیمت میوه باید ۲۰ درصد کاهش یابد
رئیس اتحادیه بارفروشان:

قیمت میوه باید ۲۰ درصد کاهش یابد

دارایی نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: با توجه به تولید قابل توجه میوه، قیمت این محصولات باید در هفته جاری ۲۰ درصد کاهش داشته باشد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، مصطفی دارایی نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر نوبرانه‌ای وجود ندارد و زمان نوبرانه بودن میوه‌ها تمام شده است، افزود: گیلاس کیلویی ۲۰ تا ۳۰ هزار تومانی مورد تایید ما نیست و این قیمت‌ها باید در هفته جاری تا ۲۰ درصد کاهش یابد.

وی با بیان اینکه گیلاسی که در میدان عمده فروشی با قیمت ۲۰ هزار تومان عرضه می‌شود باید در واحدهای صنفی با ۳۰ درصد سود به قیمت ۲۷ هزار تومان به فروش برسد گفت: زردآلو در میدان عمده فروشی از ۷ تا ۲۲ هزار تومان عرضه می‌شود که زردآلوی ۲۲ هزار تومانی میوه بسیار با کیفیت فلکه شیراز است که با ۳۰ درصد سود باید ۲۸ هزار تومان به دست مصرف کننده برسد که البته این اتفاق نمی‌افتد.

رئیس اتحادیه بار فروشان با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی قیمت هزینه تمام شده تولید میوه در باغات ادامه داد: امسال هزینه کشاورزان افزایش یافته به نحوی که برداشت هر کیلو میوه در زمین کشاورزی حدود ۵ هزار تومان تمام می‌شود.

دارایی نژاد گفت: قیمت اجاره‌های مغازه‌ها نیز بسیار افزایش یافته و ۹۰ درصد این واحدها اجاره‌ای است.
وی افزود: امسال تولید میوه بسیار زیاد است و وزارت جهاد کشاورزی باید برای صادرات آن برنامه ریزی داشته باشد، زیرا در غیر این صورت کشاورزان متضرر خواهند شد.

کد خبر: ۲۴٬۰۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha