۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
اجرای ۱۳۱۸ طرح اقتصادی و زیربنایی برکت در نصف جهان
مدیرعامل برکت در سفر به اصفهان خبر داد

اجرای ۱۳۱۸ طرح اقتصادی و زیربنایی برکت در نصف جهان

کرج- مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از اجرای هزار و ۳۱۸ طرح توانمندسازی اقتصادی، اشتغال‌زایی، زیربنایی و عمرانی در استان اصفهان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت، امیر حسین مدنی که به منظور از بازدید از طرح‌های اشتغال‌زایی و عمرانی بنیاد برکت به استان اصفهان سفر کرده است، با بیان این مطلب افزود: بنیاد برکت تا به امروز در مجموع یک ‌هزار و ۳۱۸ طرح اقتصادی و زیربنایی را با حجم سرمایه‌گذاری دو هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال در مناطق محروم و کم‌برخوردار استان اصفهان عملیاتی کرده است.

مدنی در تشریح اقدامات بنیاد برکت در استان اصفهان گفت: از یک‌هزار و ۳۱۸ طرح مذکور، یک‌هزار و ۱۶۷ پروژه مربوط به حوزه توانمندسازی اقتصادی با هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال اعتبار می‌شود و ۱۵۱ پروژه با ۹۴۶ میلیارد ریال اعتبار به بخش‌های زیربنایی و عمرانی اختصاص دارد.

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به فعالیت‌های زیربنایی این بنیاد گفت: از ۱۵۱ پروژه زیربنایی برکت در استان اصفهان، ۸۱ پروژه به بهره‌برداری کامل رسیده است. ۹۲ پروژه نیز شامل ساخت مدرسه می‌شود که نزدیک به ۶۰۰ کلاس درس را در برمی‌گیرد که از این تعداد ۳۷ مدرسه تحویل شده است. همچنین ساخت حدود ۲۷ مدرسه در حال اجرا و بقیه نیز ابلاغ شده است.

۴۲ پروژه زیربنایی در حال اجراست
مدنی افزود: تا به امروز ۱۷ مسجد را در استان اصفهان افتتاح کرده‌ایم و ۴۲ پروژه زیربنایی دیگر در حوزه‌های مختلفی همچون راه‎سازی و آب‌رسانی در حال اجراست.

وی درباره فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در حوزه طرح‌های اجتماع‌محور در استان اصفهان نیز توضیح داد: تا به امروز ۱۱۵۰ طرح اجتماع‌محور با هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال حجم کل سرمایه‌گذاری و مشارکت در هشت شهر و ۱۴۰ روستای استان به بهره‌برداری رسیده که ایجاد سه هزار و ۴۵۰ شغل را به دنبال داشته است. همچنین ۶۰۰ طرح دیگر نیز در شرف راه‌اندازی است.

مدنی تاکید کرد: بنیاد برکت برای سال ۹۹ نیز اجرای هزار و ۲۵۰ طرح اجتماع‌محور را در دستور کار دارد که باعث ایجاد سه هزار و ۷۵۰ شغل در مناطق محروم و روستایی استان خواهد شد.

شهرهای تحت پوشش بنیاد برکت در اصفهان
وی با اشاره به فعالیت ۱۲ مجری و تسهیل‌گر بنیاد برکت در استان اصفهان بیان کرد: هشت شهر اصفهان، مبارکه، اردستان، شهرضا، فلاورجان، خمینی‌شهر، دهاقان و خور و بیایانک تحت فعالیت های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت قرار دارند.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، این بنیاد در بخش سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های اقتصادی با هفت بنگاه در استان اصفهان از جمله در شهرهای گلپایگان، مورچه خورت و اردستان مشارکت داشته و این واحدهای اقتصادی را تحت حمایت خود گرفته است.

مدنی از مشارکت بنیاد برکت در ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابه امام رضای تیران و کرون و مرکز جامع سرطان نجف آباد خبر داد و افزود: بنیاد برای مرکز جامع سرطان نجف آباد ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته و این مرکز در حال ساخته شدن است.

۳۷۰ خانه برای خانواده های دارای ۲ معلول اصفهان ساخته می شود

وی اظهار کرد: ۳۷۰ خانه از سه هزار و ۵۰۰ مسکنی که قرار است با مشارکت بنیاد برکت برای خانواده‌های دارای حداقل دو معلول در سطح کشور ساخته شود، در استان اصفهان احداث خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به دیدارش با عباس رضایی، استاندار اصفهان نیز گفت: در این جلسه که معاونان استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان نیز حضور داشتند مقرر شد که طرح‌های مورد نظر در حوزه‌های اشتغال، سرمایه‌‎گذاری و عمرانی و زیربنایی در استان اصفهان آماده و برای بررسی و اجرا به بنیاد ارائه شود.

کد خبر: ۲۴٬۰۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha