۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
توپ گرانی میوه و تره بار در زمین دلال ها
مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران مطرح کرد

توپ گرانی میوه و تره بار در زمین دلال ها

اسفنانی، مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران، قیمت بالای میوه وتره بار را ناظر بر گرانی دانست نه گران فروشی و افزود: متأسفانه متصدیان امر مشکلات را برگردن واسطه‌ها می‌اندازند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محمدعلی اسفنانی (مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران) درباره اینکه چرا دست دلالان از بازار میوه حذف نشده، گفت: همیشه مشکلی در بحث میوه و تره‌بار وجود دارد و آن اینکه فاصله تولید تا توزیع به درستی مدیریت نمی‌شود و با افزایش قیمت روبه‌رو هستیم و بیشتر شاهد گرانی هستیم تا گران‌فروشی.

اسفنانی افزود: هنوز این مشکل حل نشده و زمانی که در شرایط کرونا بحث استفاده از لیمو داغ بود، به ادعای دوستان ۵ نفر بیشتر در بازار نبودند که لیمو را مدیریت کنند و قیمت را در حد بالا نگه می‌داشتند و این نشان می‌دهد، متأسفانه برخورد درستی صورت نمی‌گیرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران یادآوری کرد: متأسفانه متصدیان امر معمولاً مشکلات را بر گردن واسطه‌ها می‌اندازند و سازمان تعزیزات حکومتی در بحث احتکار و گران‌فروشی آمادگی لازم را در این زمینه دارد.

وی خاطرنشان کرد: حتماً باید پرونده تخلف تشکیل شود که گاهی با شکایت شاکی، گاهی با گزارش مردم و گاهی هم با گزارش بازرسان اتفاق می افتد و این آمادگی را داریم که هرکس در هرجایگاه و با هر ارتباطی به ما معرفی شود، برخورد بسیار جدی قانونی با آنها داشته باشیم.

گرانی و گران فروشی دو بحث جدا هستند
اسدالله کارگر(رئیس اتحادیه فروشندگان میوه) درباره علل افزایش قیمت میوه در بازار گفت: ما قول دادیم که میوه گران نشود و در فصلی هستیم که از کل کشور تأمین می‌شویم و ما دو بحث گرانی و گران‌فروشی داریم.

کارگر افزود: خوشبختانه در سطح شهر این طور نیست و گرانی بار وجود دارد که باید ریشه‌یابی شود، چون ما پل ارتباطی بین مصرف‌کننده و میادین مرکزی هستیم و از سود مصوب خود نمی‌توانیم تخطی کنیم و اگر چنین چیزی باشد، به جد برخورد می‌کنیم.

وی درباره اینکه چرا دست دلالان از میوه حذف نشده، عنوان کرد: ما در مبدأ عرضه و تقاضا داریم و در خرده فروشی داریم و اگر علتی دارد، مربوط به قبل از ما می‌شود و معمولاً سعی می‌کنیم وارد حوزه‌های دیگر نشویم.

کد خبر: ۲۴٬۰۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha