۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۴
افزایش تولید با تمرکز بر خوشه سازی صنعتی
سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی مطرح کرد

افزایش تولید با تمرکز بر خوشه سازی صنعتی

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خوشه سازی صنعتی را عاملی برای افزایش تولید و توسعه نشان تجاری در کشور عنوان کرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، فرشاد مقیمی سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، گفت: یکی از اهداف مورد تاکید ما این است که نوسازی و بازسازی به رشد تولید منجر شود، از این رو یکی از کارهایی که دنبال می‌کنیم، بحث خوشه سازی است، برای اینکه بتوانیم نام تجاری را در کشور توسعه دهیم، باید بر روی آن متمرکز شویم.

وی ادامه داد: در برخی شهرستان‌ها حتی روستاها، محصولاتی وجود دارد که در بهترین بازارهای کشور به فروش می‌رسد و برای فروش، محصول را به نشان‌های تجاری خارجی نسبت می‌دهند.

وی با بیان اینکه امسال مزین به نام رشد تولید و مهار تورم است و بر این اساس مهار تورم صرفاً باید با رشد تولید اتفاق بیافتد و این موضوع سرلوحه بخش صنعت است، افزود: یک سوی این موضوع افزایش ظرفیت واحدهایی است که درحال تولید هستند، یعنی واحدهایی که با یک ظرفیت خاص تولید می‌کنند.

خوشه صنعتی مجموعه‌ای از بنگاه‌های تولیدی و خدماتی در یک رشته صنعتی است که با تکیه بر سرمایه‌های قوام یافته اجتماعی در مناطق مختلف جغرافیایی در کنار نهادهای پشتیبان و از طریق روابط متراکم میان بنگاهی شکل می‌گیرد. تشکیل خوشه‌های صنعتی یکی از ابزارهای توانمند در جهت نیل به توسعه پایدار منطقه‌ای در چارچوب طرح آمایش سرزمینی است که با توانمندسازی بنگاه‌های کوچک و متوسط فعال در خوشه‌های صنعتی افزایش بهره وری، ارتقای کیفیت و رونق تولید را تسهیل می‌کند.

تداوم احیای واحدهای صنعتی راکد در دولت سیزدهم
سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: راه‌اندازی مجدد یا احیای واحدهای صنعتی یکی از رویکردهای دولت سیزدهم در بخش صنعت است که امروز به عنوان یک نهضت در مجموعه دولت پیش می‌رود.

وی ادامه داد: به همین منظور نخستین چیزی که روی آن متمرکز می‌شویم واحدهای غیرفعال است، و اینکه آیا چرخه عمر محصول در آن واحد به پایان رسیده یا نرسیده است و اگر به پایان رسیده دلیل اصلی آن نبود سرمایه در گردش باشد.

مقیمی اضافه کرد: برای این امر ابتدا باید واحدهای غیرفعال در شهرستان شناسایی و در مرحله بعد ارزیابی شود که آیا این واحدها توان برگشت به چرخه تولید را دارند یا خیر، اگر دارند حتماً براساس آن ضوابطی که وجود دارد برای وزارتخانه ارسال شود تا در اولویت تسهیلات قرار دهیم.

کد خبر: ۲۴۰٬۵۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha