۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۸
حداکثر تعرفه برق برای پر مصرف ها ۱۵۵۰ تومان| برخی از پر مصرف ها معادل ۲۰ مشترک عادی برق می سوزانند
مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران:

حداکثر تعرفه برق برای پر مصرف ها ۱۵۵۰ تومان| برخی از پر مصرف ها معادل ۲۰ مشترک عادی برق می سوزانند

ناظریان مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران حداکثر تعرفه برق را ۱۵۵۰ تومان اعلام کرد و گفت: در تهران ۲۰۰ مشترک هستند که معادل ۲۰ مشترک عادی برق مصرف می کنند. قبض برق این افراد ماهانه ۱۵ میلیون تومان است.

بازار؛ گروه آب و انرژی:نیمی از مشترکین تهرانی مشمول دریافت پاداش صرفه جویی در مصرف برق شده اند. آنگونه که کامبیز ناظریان مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ اعلام کرده از هر دو مشترک خانگی، یک مشترک مشمول پاداش صرفه جویی شد. پاداشی که به گفته او متوسط آن در هر صورت حساب حدود ۱۰۰ هزار تومان است.

او که در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران سخن می گفت، میزان صرفه جویی انجام شده تا این تاریخ ۲۲۵ میلیون کیلووات ساعت اعلام کرد و اظهار داشت: تعداد صورت‌حساب‌ها و قبوض صادره در تهران که مشمول پاداش صرفه جویی شدند، ۲ میلیون و ۶۵۰ مورد بوده که ۲۵۰ میلیارد تومان را به خود اختصاص داده است.

وی نرخ تشویقی برای صرفه جویی را در سال گذشته ۵۰۰ تومان بابت هر کیلووات ساعت و در سال جاری این رقم را ۲۰۰۰ تومان در هر کیلووات ساعت ذکر کرد و گفت: مشترکینی که ۷۵۰ کیلووات ساعت در ماه مصرف داشته باشند مشمول پاداش صرفه جویی می شوند.

قبض ۱۵ میلیونی برق در تهران

در مقابل مشترکین کم مصرف اما مشترکینی هستند که مصرف آنها بعضا تا ۳ برابر الگوی مجاز هم می رسد. به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق، در شهر تهران نیم درصد مشترکین بیش از هزار کیلو وات ساعت در ماه برق مصرف می کنند این در حالی است که الگوی مجاز در این شهر تنها ۳۰۰ کیلو وات ساعت است.

در تهران ۲۰۰ مشترک هستند که معادل ۲۰ مشترک عادی برق مصرف می کنند. قبض برقی که برای این افراد صادر شده ماهانه چیزی حدود ۱۵ میلیون تومان بوده است

البته طبق گفته های ناظریان مشترکانی که بالای دو برابر الگو برق مصرف می‌کنند یعنی میزان مصرف برق آنها بیش از ۶۰۰ کیلووات ساعت است، برق خود را به قیمت غیر یارانه ای و حدود با ۳.۵ برابر قیمت تمام شده دریافت می کنند.

او همچنین این را هم گفت که در تهران ۲۰۰ مشترک هستند که معادل ۲۰ مشترک عادی برق مصرف می کنند. قبض برقی که برای این افراد صادر شده ماهانه چیزی حدود ۱۵ میلیون تومان بوده است.

این مقام مسئول در صنعت برق همچنین در پاسخ به سوال بازار درخصوص تعرفه برق مشترکین پر مصرف گفت: تعرفه برق مشترکانی که بیش از ۶۰۰ کیلووات ساعت برق مصرف می‌کنند ۱۵۵۰ تومان به ازای هر کیلووات ساعت است.

ناظریان با بیان اینکه ۶۵ درصد مشتریک تهرانی زیرالگوی مصرف و ۳۵ درصد بیش از الگو به مصرف برق می‌پردازند، گفت: ۳ درصد مشترکینی بیش از ۲ برابر الگو مصرف می‌کنند که ۱۰ درصد مصرف برق تهران را به‌خود اختصاص داده‌اند؛ همچنین نیم درصد مشترکین بیش از ۳ برابر الگو، مصرف برق دارند.

افزایش ۶.۲ درصدی مصرف در امسال

مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش یک تا دو درجه دما در تابستان امسال، اظهار داشت: به ازای هر یک درجه افزایش دما ۲۰۰ مگاوات به مصرف سیستم های سرمایشی اضافه می شود. ضمن اینکه ۴۵ درصد پیک مصرف شهر تهران ناشی از سیستم های سرمایشی است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ با بیان اینکه نیاز مصرف پیک امسال تهران مربوط به ۱۶ مرداد ماه بوده، مقدار مصرف در این روز را ۵۵۹۵ مگاوات اعلام کرد و افزود: در سال جاری ۱۱۶۹۶ میلیون کیلو وات ساعت انرژی تحویل داده شده که ۶.۲ درصد رشد داشته و نسبت به پارسال ۶۰۰ کیلووات ساعت افزایش را نشان می دهد.

او ادامه داد: در اوج نیاز مصرف تهران، میزان مصرف برق به ۴ هزار و ۸۵۰ مگاوات رسید که فاصله این رقم با نیاز ۵ هزار و ۵۹۵ مگاواتی، حدود ۷۰۰ مگاوات است؛ یعنی بالغ بر ۷۰۰ مگاوات صرفه‌جویی مصرف برق در شهر تهران در زمان اوج پیک امسال داشتیم.

چقدر برق در ادارات صرفه جویی شد

این مقام مسئول در شرکت توزیع برق درباره صرفه جویی در بخش ادارات گفت: طبق مصوبه دولت از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور برنامه کاهش مصرف ادارات تدوین شد که باید نسبت به سال ۱۴۰۰؛ ۳۰ درصد مصرف را کاهش دهند و بعد ساعت ۱۳ نیز ۶۰ درصد نسبت به ساعت اداری کاهش اعمال کنند.

وی افزود: ۵ درصد ادارات شهر تهران که شامل ۵۰۰ اداره و سازمان می‌شود با قطع برق ناشی از پرمصرفی مواجه شدند و برخی از این ادارات ۲ یا چندبار قطع برق داشتند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از شناسایی و در مدار بهره ‌برداری قرار گرفتن ۱۲۰۰ مولد خودتأمین برق در تهران خبر داد و گفت: با استفاده از مولدها در زمان اوج مصرف برق موفق به صرفه‌جویی ۱۵۰ مگاواتی در تهران شدیم.

نرخ تلفات برق در تهران ۵.۷ درصد

ناظریان با بیان اینکه بیش از ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک برق در تهران داریم، گفت: ۴۵ درصد کنتورهای برق در تهران هوشمند و قابل رصد از راه دور و قرائت به صورت آنلاین است، بقیه کنتورها نیز اگر مصارف غیرعادی و تغییرات مصرف قابل توجه در آنها رخ دهد با تحلیل نرم‌افزاری، مورد رصد و بازرسی قرار می‌گیرند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ تصریح کرد: شبکه توزیع برق شهر تهران رکوردار کاهش تلفات شبکه توزیع در کل کشور است و میزان تلفات آن ۵.۷ درصد است که با میزان تلفات شبکه توزیع در کشورهای پیشرفته برابری می‌کند.

او ادامه داد: میانگین زمان واگذاری انشعاب برق در تهران ۳ روز است که این زمان، به‌جز زمان مورد نیاز آمادگی محل نصب انشعاب است که باید توسط مشترک انجام شود

وی با بیان اینکه ۱۴۲ برنامه، ۸ محور و ۲۶ سرفصل و ۱۰۰۰ برنامه عملیاتی برای کنترل مصرف ادارات تدوین شد، افزود: ماحصل این اعداد با اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد تومان است و یکی از برنامه ها نیز این‌ بوده است که تمام ادارات مجهز به کنتور هوشمند شوند و برای این منظور برای اولین بار رصدخانه کنترل برق را راه اندازی کردیم.

ناظریان با اشاره به مصرف رمزارزها در تهران گفت: از سال گذشته ۱۰ هزار رمزارز شناسایی و جمع آوری شده است، در حال حاضر کنترل ویژه ای انجام می شود و سامانه ای نیز در این خصوص برای کنترل و رصد طراحی شده و میزان مصرف ماینرها در سطح شهر تهران ۳۰ تا ۳۵ مگاوات است.

کد خبر: ۲۴۰٬۵۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha