۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
میزبانی فرودگاه‌های کشور از ۴۰ هزار زائر حسینی
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خبر داد

میزبانی فرودگاه‌های کشور از ۴۰ هزار زائر حسینی

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: در عملیات امسال ۲۵ فرودگاه تحت مالکیت این شرکت به‌عنوان فرودگاه معین، پای کار اربعین و خدمتگزاری به زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) هستند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، رضا نخجوانی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه در عملیات امسال ۲۵ فرودگاه تحت مالکیت این شرکت به‌عنوان فرودگاه معین، پای کار اربعین و خدمتگزاری به زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) هستند، گفت از ۲۷ مرداد تا ۶ شهریور ماه تاکنون قریب به ۴۰ هزار زائر حسینی در فرودگاه های کشور اعزام و پذیرش شده اند.

نخجوانی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های مهم در عملیات اربعین ۱۴۰۲، توزیع عادلانه پرواز در سطح کشور و بهره مندی هموطنان از پروازها در اقصی نقاط ایران اسلامی است، گفت: ۲۵ فرودگاه از استان‌های مختلف کشور، با استفاده از تجربیات سال‌های گذشته و رفع نواقص موجود برای عملیات اربعین امسال میزبان زائران حسینی هستند.

وی با اشاره به آمار پروازهای اربعین از ۲۷ مرداد تا ۶شهریور، گفت: ۱۶۶ پرواز خروجی از فرودگاه‌های مختلف کشور انجام شده و با این پروازها ۲۴ هزار و ۹۵۷ زائر اربعین، خاک ایران را به مقصد بغداد و نجف اشرف ترک کرده‌اند.

نخجوانی با بیان اینکه ۱۴ هزار و ۶۷۰ زائر با ۱۲۹ پرواز ورودی به کشور بازگشته‌اند، تاکید کرد: تمام امکانات برای عملیات اربعین پای‌کار آمده تا شاهد رضایت حداکثری در بین زائران امام حسین(ع) باشیم.

به گفته مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران علاوه بر میزبانی از پروازها و مسافران در فرودگاه های مذکور، از ۲۷ مرداد تا ششم شهریور، تعداد ۴۳۰ سرویس ناوبری به پروازهای اربعین فرودگاه امام خمینی(ره) ارائه شده است.

به‌گزارش روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ وی ضمن اشاره به توجه ویژه شرکت فرودگاه‌ها به برنامه‌های فرهنگی، گفت: در همه فرودگاه های معین اربعین موکب برپا شده و از زائران پذیرایی به عمل می آید ضمن اینکه زائران در بدو ورود به فرودگاه‌ها تماشاگر نمایش‌های آیینی و مذهبی ویژه ایام ماه صفر و اربعین خواهند بود. این درحالی است که برخی فرودگاه‌ها نیز با برنامه‌هایی نظیر سرود، چاوشی خوانی و برنامه‌های مذهبی پذیرای زائران هستند.

کد خبر: ۲۴۰٬۵۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha