۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
نگهداری کالاها در سیلوهای استاندارد دستور کار سازمان بنادر
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد

نگهداری کالاها در سیلوهای استاندارد دستور کار سازمان بنادر

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: یکی از برنامه‌های اصلی دولت و سازمان بنادر و دریانوردی، افزایش سهم حمل و نقل ریلی کالاهایی است که به بنادر کشور وارد یا از آن خارج می‌شوند.

به گزارش بازار، علی اکبر صفایی افزود: ۶۰ هزار میلیارد ریال طرح در حوزه فعالیت‌های بندری و دریایی در استان خوزستان به بهره‌برداری رسید.
وی ادامه داد: سال گذشته که ۲۷ میلیون تن کالای اساسی وارد شد تجهیزات و امکانات بندر به هیچ وجه پاسخگوی پشتیبانی آن نبود و همکاران ما در بندر با تلاش مضاعف و شبانه‌روزی کار را پیش بردند و ضروری بود که تجهیزات مورد نیاز فراهم شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: با همت بخش خصوصی در حوزه دریایی و بندری ۶ فروند مکنده غلات به تجهیزات بندر اضافه شد و ۵ فروند مکنده غلات نیز در حال مونتاژ است و ترمینال مکانیزه غلات هم با ظرفیت ۱۷۵ هزار تن به بهره‌برداری رسید که موجب می‌شود سیلو مستقیم به کشتی و اسکله وصل و شرایط بسیار استانداردی فراهم شود.

صفایی ادامه داد: علاوه بر این گاز رسانی به بندر امام خمینی بهره برداری شد و سایر تجهیزات بندری نیز به بهره برداری رسید، همچنین یک پالایشگاه کوچک در خصوص دریافت تمام مواد زائد حاصل از عملیات کشتی‌ها که اهتمام ایران را به محیط زیست نشان می‌دهد، با سرمایه گذاری خوب بخش خصوصی به بهره برداری رسید.

وی گفت: عمده ۲۶ طرح با اعتباری بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد ریال افتتاح شد و بخشی نیز در دست اقدام و شروع عملیات اجرایی است.

صفایی با بیان اینکه دو مجموعه دیگر با ۵ و ۳ میلیون تن ظرفیت سیلوهای مکانیزه در حال ساخت است، خاطرنشان کرد: امیدواریم یکی از آن‌ها را سال آینده به بهره‌برداری برسانیم.

وی افزود: مهم این است که کالاهای اساسی به سرعت و تحت شرایط کامل بهداشتی به دست مردم برسد و تجهیزات روی اسکله شامل مکنده غلات و جرثقیل ۵ تا ۱۰ میلیون تن افزایش ظرفیت به همراه خواهد داشت و تخلیه کالای کشتی‌ها با شرایط کامل بهداشتی و در زمان کمتر انجام می‌شود، همچنین حمل کالاهای اساسی از طریق ریل مستقیم به واگن می‌رسد.

کد خبر: ۲۴۰٬۵۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha